شناسهٔ خبر: 66816344 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شاسی‌بلند لامبورگینی فراخوان شد؛ کنده‌شدن کاپوت در سرعت‌های ...

اقتصاد ایران: شرکت لامبورگینی خودرو شاسی‌بلند اوروس (Urus) را به‌علت احتمال کنده‌شدن کاپوت در سرعت‌های بالا فراخوانی کرد.

صاحب‌خبر -

شرکت لامبورگینی فراخوانی مدل‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خودرو شاسی‌بلند اوروس پرفورمانته و اوروس S را صادر کرد. دلیل این فراخوان، احتمال جداشدن یا بازشدن ناگهانی کاپوت در سرعت‌های بالا اعلام شده است و در کل شامل ۲,۱۳۳ دستگاه خودرو می‌شود. به‌هرحال لامبورگینی باور دارد تنها درصد کمی (حدود ۲ درصد) از این خودروها دچار مشکل هستند.

به‌نوشته‌ی Motor1، مشکل اصلی شاسی‌بلند Urus به پرچ‌های قفل کاپوت مربوط می‌شود. لامبورگینی می‌گوید پرچ‌های نگهدارنده‌ی قفل کاپوت به‌دلیل ثبات‌نداشتن فرایند تولید یکی از تأمین‌کنندگان، می‌تواند استحکام لازم را نداشته باشد. این موضوع می‌تواند در سرعت‌های بالاتر از ۱۵۱ کیلومتر برساعت باعث ایجاد شکاف‌هایی بین کاپوت و سپر جلو شود. افزایش جریان هوا در این حالت، فشار زیادی به قفل وارد کرده و منجر به بازشدن یا جداشدن کامل کاپوت می‌شود.

بازشدن در کاپوت خودرو می‌تواند دید راننده را کور کند، به شیشه جلو آسیب بزند و یا حتی درصورت جدا شدن کامل، برای سایر رانندگان خطر داشته باشد. اولین جرقه‌های فراخوان لامبورگینی برای شاسی‌بلند اوروس به آگوست سال گذشته (مرداد و شهریور ۱۴۰۲) برمی‌گردد. در آن زمان، شرکت خودروساز با دریافت دو شکایت گارانتی در اروپا مبنی‌بر هم‌راستا بودن کاپوت و گلگیر اوروس، تحقیقاتی را به‌همراه تأمین‌کننده‌ی قطعه‌ی مذکور آغاز کرد.

مقالات مرتبط:
  • جانشین لامبورگینی هوراکان با موتور پرقدرت در راه است
  • نبرد تماشایی شاسی‌بلندها؛ لامبورگینی اوروس در برابر فراری پوروسانگوئه [تماشا کنید]

در ماه فوریه‌ی گذشته (بهمن و اسفند ۱۴۰۲)، حادثه‌ای در اندونزی ورق را برگرداند. در این حادثه، کاپوت یک دستگاه لامبورگینی اوروس در سرعت بالا به‌طور کامل جدا شد. لامبورگینی پس‌از حادثه‌ی مذکور، تحقیقات دیگری را آغاز و در نهایت مشکل پرچ‌های قفل کاپوت را شناسایی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما