شناسهٔ خبر: 66803608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتانیاهو: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین پاداشی به تروریست‌هاست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از تصمیم ۳ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

تصمیم شماری از کشور‌های اروپایی شامل اسپانیا، ایرلند، و نروژ که هر ۳ عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خشم مقامات صهیونیست را به همراه داشت به طوری که تل آویو با احضار سفرای این کشورها، بالاترین مراتب اعتراض خود را به آنها اعلام کرد. 

به گزارش الجزیره، در ادامه موج خشم مقامات ارشد صهیونیست از کشور‌های اروپایی به دلیل به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام را به شدت محکوم کرد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: ما تصمیم ایرلند، اسپانیا، و نروژ را در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در آینده‌ای نزدیک تقبیح می‌کنیم. این اقدام پاداشی برای تروریست‌ها خواهد بود. ما از پیروزی در جنگ غزه عقب نشینی نخواهیم کرد. 

نتانیاهو در ادامه با خشم پیرامون فلسطینیان گفت: این دولت یک دولت تروریستی خواهد بود. آنها خواهند کوشید حملات تروریستی مشابه هفتم اکتبر را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنند و به همین دلیل ما هرگز با چنین موضوعی موافقت نخواهیم کرد. 

وی با اشاره به آمار‌ها درباره محبوبیت بالای جنبش مقاومت فلسطین حماس در غزه و کرانه باختری، خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از فلسطینیان در کرانه باختری تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین از حمله هفتم اکتبر حماس به ما حمایت می‌کنند. 

نتانیاهو پیش از در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود تل آویو هرگز نمی‌تواند کشور مستقل فلسطین را در کنار خود تحمل کند، زیرا این امر منافع ملی اسراییل را به مخاطره می‌اندازد.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما