شناسهٔ خبر: 66807592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حماس: به دنبال تشکیل دولت واحد فلسطینی هستیم

یک رهبر حماس با استقبال از تصمیم ۳ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد این اتفاقی است که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی رخ داد و ما به دنبال دولت واحد فلسطینی در همه فلسطین هستیم و به هیچ طرفی اجازه مداخله در امور خود را نمی‌‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از اینکه چند کشور اروپایی اعلام کردند قصد به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را دارند، «حسام بدران» از رهبران جنبش حماس در سخنرانی اعلام کرد که ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم و آن را گامی در مسیر درست می‌دانیم.

این رهبر حماس در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اروپایی اقدامی است که بعد از عملیات طوفان الاقصی و استواری مقاومت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه اداره امور فلسطین یک مسئله کاملاً داخلی است تاکید کرد: ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم در امور داخلی ما مداخله و دیکته‌های خود را به ملت فلسطین تحمیل کند.

وی افزود: ما با تشکیل یک دولت واحد فلسطینی موافقت می‌کنیم که همه نهادهای غزه و کرانه باختری را برای آمادگی جهت انتخاباتی جامع متحد کند. ما همچنین آماده ارتباط با همه طرف‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح هستیم.

حسام بدران درباره مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا نیز گفت که در حال حاضر هیچ نشانه یا اقدام جدی درباره بازگشت دوباره به مذاکرات برای تبادل اسرا وجود ندارد.

این سخنان بعد از آن بیان شد که دیروز کشورهای نروژ و اسپانیا و ایرلند اعلام کردند کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

در همین زمینه نخست وزیر اسپانیا با انتقاد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد: نتانیاهو همچنان به تخریب غزه ادامه می‌دهد. ما مردمی صلح طلب هستیم و این چیزی است که هزاران معترض در اعتراض به کشتار علیه غزه آن را فریاد می‌زنند. اسپانیا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

نخست وزیر ایرلند هم اعلام کرد که کشورش کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و مطمئن است که کشورهای بیشتری به این روند ملحق خواهند شد.

نخست وزیر نروژ هم با تاکید بر لزوم دستیابی به صلح و ثبات مبتنی بر حل مسئله فلسطین اعلام کرد که نروژ کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

در پی اعلام این تصمیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وزارت خارجه این رژیم سفرای اسپانیا، نروژ و ایرلند در سرزمین‌های اشغالی را احضار کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی سفرای خود از ایرلند و نروژ را فراخوانده است.

جنبش حماس در واکنش به این تصمیم کشورهای مذکور با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از آن تاکید کرد: ما از کشورهای سراسر جهان می‌خواهیم تا حقوق مشروع ملی مردم فلسطین را به رسمیت بشناسند و از مبارزه ملت فلسطین برای آزادی و استقلال و پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین ما حمایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما