شناسهٔ خبر: 66802020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جامعه شیعیان ماداگاسکار در سوگ رئیس جمهور شهید ایران

به ابتکار جامعه شیعیان خوجه هندی تبار ماداگاسکار، مجلس ختمی برای رئیس جمهور شهید ایران و همراهانش در مسجد جامع آنتاناریوو پایتخت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، این مراسم با تلاوت قرآن آقای رحیمی، یکی از قاریان بین المللی آغاز و با مرثیه خوانی یکی از مداحان ادامه یافت. سپس آقای شیخ مشتاق، امام جماعت مسجد، در سخنانی به حادثه مهم سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان ایشان پرداخت و این مصیبت را ضایعه‌ای برای جامعه شیعیان سراسر دنیا دانست.
سپس حسن علی بخشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در سخنانی از ابراز همدردی مردم ماداگاسکار به خصوص رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مقامات و سایر شخصیت‌های این کشور قدردانی کرد و سپاسگزاری وزارت امور خارجه ایران را ابلاغ نمود. وی با اشاره به این که فقدان رئیس جمهور محترم و زحمت کش و وزیر امور خارجه کوشا ضایعه‌ای جبران ناپذیر است، اما در اجرای قانون اساسی ایران، این حادثه خللی در روند امور کشور و فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک آن وارد نخواهد آورد. در پایان یکبار دیگر افراد حاضر در مراسم مراتب تسلیت خود را به سفیر کشورمان ابراز کردند.

<div id="video-display-embed-code_11142651"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241261/11142651?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما