شناسهٔ خبر: 67287095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش تازه از افزایش خشونت علیه مسلمانان در اروپا پس از جنگ غزه

گزارشی که به تازگی از سوی شورای اروپا تهیه شده نشان می‌دهد پس از عملیات طوفان الاقصی و آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، تبعیض و خشونت ضد مسلمانان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، گزارشی که امروز پنجشنبه توسط کمیسیون ضد  نژادپرستی شورای اروپا منتشر شده نشان می‌دهد شد  از 7 اکتبر 2023 خشونت و تبعیض علیه مسلمانان افزایش یافته است.

در این گزارش سالانه آمده است: مسلمانان در اروپا در پی جنگ در خاورمیانه، با دستاویز تعمیم جنگ‌طلبی و کلیشه‌سازی علیه کل مسلمانان و پیش فرض ارتباط آنها با خشونت‌طلبی، مقصر شناخته شده و مورد سرزنش قرار می‌گیرند.

این گزارش می‌افزاید: مسلمانان، به ویژه دختران دانش‌آموز در برخی از کشورها که نمادهای مذهبی قابل مشاهده مانند حجاب یا لباس‌های سنتی به تن دارند، در برخی مواقع مرتبط با تروریسم یا افراط‌گرایی معرفی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که در این مدت در برخی موارد، مسلمانان حتی در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مورد تبعیض قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش همچنین موارد بسیار کمی وجود داشته است که برخی جریانات سیاسی از پدیده به اصطلاح تهدید  اسلامی شدن جوامع اروپایی برای منافع حزبی استفاده کرده‌اند.

در فرانسه با نزدیک شدن به انتخابات زودهنگام، رأی‌دهندگان مسلمان نگران احتمال پیروزی جناح راست افراطی هستند و اینکه آن‌ها اولین قربانیان قدرت گرفتن این جریان باشند.

گفته می‌شود هزاران نفر از مسلمانان فرانسوی تصمیم دارند به کشورهایی بازگردند که از آنجا به فرانسه رفته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به جمعیت بزرگی از مسلمانان کشورهای آفریقایی اشاره کرد که در فرانسه به دنیا آمده و در آن رشد کرده‌اند اما ایجاد فضایی که در آن نژادپرستی و نفرت‌پراکنی تشدید شده، باعث شده است تا آن‌ها به فکر بازگشت به موطن اصلی خود باشند. 

در این میان زنان مسلمان در رأس کسانی هستند که از وضعیت موجود آسیب می‌بینند؛ کسانی که با موارد متعددی از اسلام‌هراسی مواجه هستند و به طور خاص زنان محجبه با محدودیت‌های اجتماعی بیشتری مواجه هستند، درحالی که در فرانسه به دنیا آمده و در آن رشد کرده‌اند، اما فرصت‌های آموزشی و شغلی کمتری برای آن‌ها فراهم است. 

انتهای پیام

نظر شما