شناسهٔ خبر: 66795002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازتاب جهانی مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان

مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش در تهران با حضور انبوه جمعیت عزادار بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت.

صاحب‌خبر -

بازتاب مراسم تشییع رییس جمهور و همراهان در تهران در رسانه‌های جهان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رسانه های جهان مراسم تشییع رییس جمهور و همراهانش در تهران با حضور انبوه جمعیت عزادار را بازتاب دادند. 

 

 

بازتاب پخش اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در شبکه الحدث
شبکه تلویزیونی الحدث اقامه نماز مقام معظم رهبری را بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در دانشگاه تهران به صورت زنده پوشش داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141376"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141376?width=600&height=350"></script></div>

 

بازتاب مراسم تشییع رییس جمهور و همراهان در تهران و حضور انبوه جمعیت عزادار در شبکه رویترز
خبرگزاری رویترز تصاویری از مراسم تشییع رییس جمهور و همراهانشان در تهران پخش کرد که حضور انبوه جمعیت عزادار در آن مشهود بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141061"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141061?width=600&height=350"></script></div>



بازتاب تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان در شبکه دویچه وله آلمان
شبکه دویچه وله در پستی در حساب کاربری فارسی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مراسم تشییع ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و دیگر افراد کشته‌شده در سانحه سقوط بالگرد، صبح چهارشنبه ۲ خرداد (۲۲ مه) در دانشگاه تهران آغاز شد. در این مراسم (آیت الله) علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر اجساد نماز خواهد خواند و سپس تابوت رئیسی تا میدان آزادی تشییع خواهد شد. قرار است عصر روز چهارشنبه این مراسم با حضور مقامات خارجی در تهران ادامه یابد.
پیش از این نیز جنازه‌های کشته‌شدگان سانحه سقوط بالگرد در تبریز و قم تشییع شده بود. به گزارش خبرگزاری‌های ایران، تابوت رئیسی و همراهانش در بدو ورود به قم به مدرسه فیضیه منتقل و "مراسم وداع" با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد.
قرار است عصر روز پنجشنبه مراسم خاک‌سپاری رئیسی در مشهد برگزار شود.

بازتاب مراسم تشییع رییس جمهور و همراهان در تهران در رسانه‌های جهان

 

بازتاب مراسم تشییع پیکر رییس جمهور و همراهان شهیدش در شبکه فرانس ۲۴
شبکه خبری فرانسوی زبان "فرانس ۲۴" در گزارشی، مراسم تشییع پیکر‌های رییس جمهور فقید ایران و همراهانش را پوشش داد و با سیاوش قاضی، خبرنگار خود در تهران در این باره گفتگو کرد:
خبرنگار: من در حدود یک کیلومتری دانشگاه تهران در یکی از نقاط مرکزی پایتخت ایران هستم جایی که قرار است مراسم نماز میت برای این درگذشتگان توسط آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران برگزار شود؛ به راستی جمعیتی عظیم برای حضور در این مراسم از سه ساعت پیش و از مناطق مختلف به نزدیکی دانشگاه تهران آمده اند؛ قرار است پس از برگزاری نماز میت، تابوت‌ها تا میدان آزادی در ۵ کیلومتری دانشگاه بدرقه شوند تا مردم برای آخرین بار به رییس جمهورشان ادای احترام کنند؛ آنگاه تابوت رییس جمهور به استان زادگاهش برده می‌شود و مراسمی هم فردا در آنجا برگزار خواهد شد و پیکر وی فردا بعد از ظهر در بارگاه امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان دفن خواهد شد

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141062"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141062?width=600&height=350"></script></div>




بازتاب حضور جمعیت در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد/ سخنرانی اسماعیل هنیه در خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه تصاویری از حضور انبوه جمعیت در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد منتشر کرد. در ادامه نیز اظهارات اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اظهاراتی بیان داشت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141064"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141064?width=600&height=350"></script></div>




بازتاب آئین تشییع پیکر شهیدان سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور در تبریز در نیویورک تایمز
روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا در صفحه اختصاصی خود در پیام رسان «اکس» (توئیتر سابق) تصویری را از برگزاری آئین تشییع پیکر شهیدان سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در تبریز منتشر و اعلام کرد: آئین تشییع پیکر «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور، و «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه در این کشور آغاز شد. آئین تشییع در تبریز نخستین آئین رسمی عزاداری برای این دو مقام ارشد (و همراهانی) بود که در سقوط بالگرد در روز یک شنبه فوت کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141066"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141066?width=600&height=350"></script></div>

 

 

پوشش زنده الجزیره انگلیسی از مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی و همراهانش در تهران
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی تصاویری زنده از مراسم تشییع پیکر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و همراهانش در تهران پخش کرد.
مراسم تشییع رسمی پیکر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران در تهران در حال برگزاری است. ده‌ها هزار نفر در میدان آزادی تهران تجمع کرده اند تا به رئیس جمهور خود ادای احترام کنند. پیکر سید ابراهیم رئیسی قرار است به زادگاهش یعنی شهر مشهد منتقل و در روز پنجشنبه به خاک سپرده شود. آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران پنج روز عزای عمومی اعلام کرده است. اکنون با رسول سردار خبرنگار الجزیره مستقر در میدان آزادی تهران گفتگو کنیم. ما شاهدیم که هزاران نفر در این مراسم حضور دارند تا به رئیس جمهورشان ادای احترام کنند. همچنین شماری از هیئت‌ها از منظقه هم وارد تهران شده اند.
خبرنگار: (آیت الله) سید علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران بر پیکر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید ایران و همچنین استاندار آذربایجان شرقی و دیگران نماز اقامه کرد. هزاران نفر در این مراسم تشییع حضور یافته اند که از میدان انقلاب تا میدان آزادی ادامه دارد که پنج کیلومتر است. ما شاهدیم که همه افراد لباس‌های مشکی بر تن کرده اند که نشان دهنده عزاداری برای رئیس جمهور فقید ایران و همراهانش است. شماری از میهمانان خارجی هم در این مراسم حضور دارند. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و معاون نخست وزیر هند و همچنین نمایندگان طالبان افغانستان و نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه ترکیه و معاون رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر پاکستان هم در این مراسم حاضر هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141067"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141067?width=600&height=350"></script></div>




تصاویر زنده شبکه المنار از مراسم تشیع پیکر رئیس جمهور و همراهانش
شبکه تلویزیونی المنار، با قطع برنامه‌های عادی خود مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش را در دانشگاه تهران به صورت زنده پوشش داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141075"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141075?width=600&height=350"></script></div>





پوشش زنده مراسم تشیع پیکر رئیس جمهور و همراهانش
شبکه تلویزیونی المسیره، از بامداد امروز با قطع برنامه‌های عادی خود مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش را در دانشگاه تهران به صورت زنده پوشش داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141076"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141076?width=600&height=350"></script></div>

 

پخش زنده مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش در دانشگاه تهران
شبکه سعودی الحدث با قطع برنامه‌های عادی خود مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش در دانشگاه تهران را به طور زنده پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141344"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141344?width=600&height=350"></script></div>

 

حضور امروز مردم در مراسم تشیع پیکر سانحه بالگرد بسیار گسترده بود
خبرنگار شبکه تلویزیونی آر تی عربی حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور فقید را صد‌ها هزار نفر توصیف کرد.
عادل عقیل گزارش داد: امروز صبح این مراسم با نماز رهبر ایران بر پیکر رئیس جمهور فقید ایران به همراه همراهانش برگزار شد. تقریبا می‌توانم بگویم که همه مقامات نظامی و سیاسی کشور در این مراسم حضور یافتند تا با رئیس جمهور فقید وداع کنند. ده‌ها و یا صد‌ها هزار نفر از مردم در پایتخت ایران در این مراسم شرکت کردند. تصاویری که وجود دارد گویای این امر است. انبوهی از مردم برای وداع با رئیس جمهور فقید در این مراسم حضور داشتند. پلاکارد‌هایی که وجود دارد روی آنها نوشته شده است که «خادم ملت فراموشت نخواهیم کرد». ایرانی‌ها در اینجا قدردان و یادآور خدمات رئیس جمهور فقید ایران و رویکرد ساده‌ای هستند که در این باره داشت. رئیس جمهور ایران برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش‌های زیادی داشت و مدام به استان‌های مختلف به ویژه استان‌های جنوبی و استان‌های محروم و ضعیف سفر می‌کرد تا این مشکلات را حل کند. بنابراین، مردم برای وداع با چنین رئیس جمهوری به صحنه آمده و تاکید می‌کنند که او را فراموش نخواهند کرد. اما اکنون در خیابان انقلاب هستیم که منتهی به میدان آزادی می‌شود. در اینجا ما منتظر کاروان پیکر‌ها هستیم. این کاروان عازم میدان آزادی و از آنجا نیز به شهر مشهد خواهد رفت تا در حرم آستان قدس رضوی به خاک سپرده شود.
خبرنگار این شبکه افزود: در این مراسم در کنار تجمع گسترده مردمی میهمانان و هیئت‌های خارجی از کشور‌های مختلف مانند ترکیه، پاکستان و هند حضور داشتند. هیئت روسیه نیز به ریاست رئیس مجلس دوما به نمایندگی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تسلیت به ملت و دولت و مسئولان ایران حاضر شد. حضور هیئت‌های خارجی خود نشان دهنده جایگاه این مرد در محافل بین المللی بود. نظام حاکم در ایران با وجود این حادثه تاکید می‌کند که حیات سیاسی در کشور ادامه خواهد یافت و زمان انتخابات زودهنگام مشخص شده است و تاکید می‌شود که ایران چیزی از سیاست‌های خارجی خود و روابطش با کشور‌های مختلف به ویژه محور کشور‌های شرق و کشور‌های بزرگ مانند چین و روسیه را تغییر نخواهد داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11141377"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240918/11141377?width=600&height=350"></script></div>

 

 

 

 

نظر شما