شناسهٔ خبر: 66790819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جایگاه ویژه شهرستان ابرکوه در تولید دام استان یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه بداف بخش بهمن شهرستان ابرکوه به منظور واکسیناسیون بیش از هشت هزار راس دام سبک زیر نظر قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، علی فاتحی نیا با بیان اینکه اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه بداف بخش بهمن شهرستان ابرکوه به منظور واکسیناسیون بیش از هشت هزار رأس دام سبک زیر نظر قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد، اظهار کرد: اهم خدمات در این اردوها به مناطق کم برخوردار ارائه می‌شود و این خدمات در بخش بهمن ابرکوه شامل واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون(ppr)، بروسلوز یا تب مالت، سمپاشی بدن دام‌ها، آموزش و ترویج و ویزیت دام‌های عشایری است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ اکیپ عملیاتی اعم از همکاران شهرستان و استانی در این اردو جهادی شرکت کرده و بیش از هشت هزار رأس دام سبک از خدمات دامپزشکی شهرستان بهره مند شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد حفظ دام عشایری و دامداران را یکی از مأموریت‌های دامپزشکی دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ سرمایه‌های دامی است و کلیه خدمات واکسیناسیون، ویزیت و درمان، آموزش و ترویج به دامداران مناطق روستایی و عشایری به صورت رایگان ارائه می‌شود.

فاتحی‌نیا ابراز امیدواری کرد: با همکاری‌های مشترکی که بین مجموعه سازمان دامپزشکی و مجموعه بسیج که بیش از یک سال از شکل‌گیری آن می‌گذرد، شاهد افزایش تولید در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه جایگاه ویژه‌ای در تولیدات دامی استان با نزدیک به ۱۰۰ هزار رأس دام سبک است.

نظر شما