شناسهٔ خبر: 66788523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اروپا طرحی برای تقویت قوای نظامی اوکراین با دارایی‌های مسدودشده روسیه تصویب کرد

کشور‌های اروپایی امروز (سه‌شنبه) طرحی تصویب کردند که بر اساس آن اکثر دارایی‌های مسدود شده روسیه به تقویت قوای نظامی اوکراین اختصاص خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: دولت بلژیک روز سه شنبه اعلام کرد: کشور‌های اتحادیه اروپا طرحی را برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه در کشور‌های عضو این اتحادیه، برای تقویت قوای نظامی اوکراین تصویب کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کشور‌های اتحادیه اروپا در اوایل ماه می (اردیبهشت) برای چنین طرحی به توافق رسیده بودند. بر اساس این توافقنامه، ۹۰ درصد از اموال مسدود شده مسکو به صندوقی اختصاص می‌یابد که اتحادیه اروپا برای کمک نظامی به اوکراین تاسیس کرده است و ۱۰ درصد دیگر صرف روش‌های دیگری برای حمایت از کی‌یف خواهد شد.

اتحادیه اروپا انتظار دارد این دارایی‌ها تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد یورو سود به همراه داشته باشد. گفته شده اوکراین اولین قسط را در ماه جولای دریافت خواهد کرد.

کشور‌های عضو گروه ۷ در سال ۲۰۲۲، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار اموال روسیه را مسدود کرد. از آن زمان تا کنون میان کشور‌های غربی برای چگونگی صرف این دارایی‌ها بحث و جدل‌های زیادی مطرح شده است.

نظر شما