شناسهٔ خبر: 66787458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دیدار مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) یزد با مدیر حوزه علمیه خواهران استان

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) یزد در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به تشریح فعالیت های بنیاد پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در دیدار با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان یزد در بیان چگونگی تشکیل بنیاد مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یزد گفت: در استان گروه های مختلفی اعم از تشکل ها، مساجد،گروه های تخصصی و ... در امر مهدویت فعالیت دارند. برای پوشش قرار دادن همه گروه ها، شورای سیاست گذاری پشتیبانی فعالیت های مهدویت در سال ۹۱ در استان یزد تشکیل شد و فعالیت های مهدویت را رصد می کند.

وی تصریح کرد: دستگاهایی که می خواهند فعالیت مهدوی داشته باشند برنامه هایشان را به دبیر خانه ستاد شورای سیاست گذاری ارائه و بعد از تصویب اجرا خواهند کرد.

سپس خانم مرضیه محمودیان مسئول واحد خواهران بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گفت: ۱۵ نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران که دوره تخصصی مهدویت را گذرانده‌اند به عنوان مربی طرح «یاران موعود(عج)» در مدارس ابتدایی و متوسطه فعالیت دارند.

وی گفت: پرده خوانی مهدویت از دیگر فعالیت هایی است که در مدارس، دانشگاه ها، خانه ها و ... توسط خواهران اجرا می شود.

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان ضمن خیر مقدم به آقای رستگاری مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و همکارشان از فعالیت های خوب و مستمر ایشان تشکر کرد.

وی اظهار کرد: از امتیازات شیعه داشتن پرچم سرخ حسینی (علیه السلام) و سبز مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، پرچم سرخ حسینی (علیه السلام) به انسان ها درس انسانیت و آزادگی، ایثار و فداکاری، عزت و شجاعت، عدالت و دین داری، امر به معروف و نهی از منکر، صبر و استقامت و ایستادگی در مقابل قدرت های ظالم و زورگو تا پیروزی حق بر باطل و یا رسیدن به قله رفیع شهادت در راه خدا را می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در ادامه تصریح کرد: پرچم سبز مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به انسان امید و دلگرمی برای پیروزی مستضعفین بر مستکبرین می دهد و اینکه منجی عالم بشریت ظهور خواهد کرد و زمین را پر از عدل داد و آباد کرده و مردم هم بی نیاز می شوند و امنیت همه جا را فرا می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان افزود: مکتب شیعه اگر درست عرضه شود در جهان طرفداران زیادی پیدا می کند، دشمنان اسلام و تشیع این حقیقت را خوب فهمیده اند، بنابراین اگر نتوانند جلو تفکر قیام حسینی (علیه السلام) و انتظار مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بگیرند، جریانات انحرافی درست می کنند و از آن حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در استان باید مواظب جریانات انحرافی باشد و اسلام ناب محمدی (صل الله علیه و آله و سلم) در امر مهدویت را گسترش دهد.

گفتنی است، این نشست به میزبانی حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در دفتر مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد برگزار شد.

نظر شما