شناسهٔ خبر: 66784283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

مقامات، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و احزاب کشورهای مختلف جهان با ابراز هم دردی با ملت ایران، مراتب تاسف خود را از شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه شان را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شهادت آیت الله دکتر رئیسی سید شهدای خدمت و همراهان ایشان در کشورهای مختلف واکنش های گسترده ای داشت. 

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
 
وزیر خارجه هند:گسترش روابط ایران و هند در دوره آقای رئیسی
وزیر امور خارجه هند از گسترش و تحکیم روابط ایران و هند در زمان ریاست جمهوری آقای رئیسی و دیپلماسی آقای امیرعبداللهیان گفت.
سابرامانیام جایشانکار که برای ابراز تسلیت، همدردی، امضای دفتر یادبود شهدای سانحه اخیر و ادای احترام به روح آیت الله رئیسی و همتای سابق ایرانی خود به سفارت کشورمان در دهلی نو آمده بود در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما گفت : من از اولین وزرای خارجه بودم که پس از انتخابات ایران با ایشان دیدار کردم حتی پیش از آن که او مسئولیت را برعهده گرفت در مراسم ادای سوگند آقای رئیسی حضور داشتم، در چند سال گذشته من در چند برنامه با ایشان دیدار کردم و از او راهنمایی برای گسترش روابط دو کشور جویا شدم.  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139196"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11139196?width=600&height=350"></script></div>

وی افزود: آخرین  دیدار  من با آقای رییس جمهور در ماه ژانویه سال کنونی بود، پیش از آن هم در یک نشست سران بزرگ او را ملاقات کردم، او همیشه حامی قوی روابط دو کشور بود و او  علاقه شخصی به پیشبرد روابط داشت.
جایشانکار افزود:  من امیرعبداللهیان را از وقتی که معاون وزیر امور خارجه ایران بود می شناختم ، ما بطور منظم حضوری و گاهی تلفنی در تماس با هم  بودیم، من فکر می‌کنم دو هفته پیش صحبت کردیم و  گفتگوی طولانی داشتیم.
وزیر خارجه هند گفت: این حادثه، واقعا ضرر بزرگی است، ما از آن شوکه شدیم، بسیار اندوهگین هستیم و  احساسات و همبستگی ما با مردم ایران در این شرایط سخت است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139198"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11139198?width=600&height=350"></script></div>
 
 
نیمه برافراشته شدن پرچم سازمان به احترام آیت الله رئیسی
پرچم سازمان ملل متحد در ساختمان اصلی این سازمان در نیویورک و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مقابل این سازمان به نشانه ادای احترام به رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیمه برافراشته شد.  
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11139141"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11139141?width=600&height=350"></script></div>

این مراسم صبح سه شنبه به وقت نیویورک ( عصر سه شنبه به وقت تهران با حضور مقامات سازمان ملل و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درسازمان ملل برگزار شد.
سازمان ملل از همه مراکز و دفاتر خود نیز خواسته است که همزمان به احترام آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران پرچمهای شان را نیمه برافراشته کنند.
 
 
ادای احترام به رئیس جمهور فقید کشورمان در نشست سازمان بین المللی دریانوردی
نمایندگان کشورهای مختلف جهان در سازمان بین المللی دریانوردی در لندن به احترام شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان یک دقیقه سکوت کردند.
اعضای سازمان بین المللی دریانوردی ( آی.ام. او)، نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، امروز در صد وهشتمین نشست کمیته ایمنی این سازمان در لندن همچنین ابراز تاسف از این واقعه ، مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران ابراز داشتند.
 
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
 
ابراز همدردی فیصل المقداد با مردم و مسئولان ایران
فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه گفت: مردم سوریه در غم و اندوه مردم ایران به خاطر درگذشت رئیس جمهور آقای رئیسی، امیر عبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان شریک هستند.
 
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
 
پیام تسلیت رئیس سازمان همکاری اسلامی به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و ملت ایران
رئیس جمهور گامبیا و رئیس سازمان همکاری اسلامی، در پیامی خطاب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و ملت ایران، مراتب تسلیت و همدردی خود را ابراز کرد.
در بخشی از پیام آدام بارو آمده است: "با تالم خاطر بسیار، صمیمانه ترین تسلیت های خودم را به مردم ایران، به خاطر کشته شدن جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مرحوم جمهوری اسلامی ایران و جناب آقای حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه مرحوم ایران و همراهان در حادثه بالگرد، تقدیم می دارم.
به عنوان رئیس شورای همکاری اسلامی و رئیس جمهور گامبیا، در همراهی امت اسلام، به درگاه الله سبحان و تعالی، بهشت برین را برای درگذشتگان آرزو دارم. از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی و ملت برادر ایران، صبر و تحمل این فقدان بزرگ را مسالت دارم."
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
حضور وزیر امورخارجه سنگال در سفارت ایران
وزیر امور خارجه سنگال با حضور در محل سفارت کشورمان در داکار، ضمن امضای دفتر یادبود شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان با دولت وملت ایران ابراز همدردی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ابیجان، یاسین فال با حضور در محل سفارت مراتب همدردی دولت و ملت سنگال را با مردم و دولت کشورمان به حسن عسگری سفیر ایران در سنگال ابراز کرد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11138901"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11138901?width=600&height=350"></script></div>
 
نیمه افراشته شدن پرچم سازمان ملل به احترام ایران
به احترام شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سایر شهدای سانحه هوایی ، پرچم سازمان ملل متحد در مقر سازمان ملل در ژنو نیمه افراشته شد و پرچم کشورهای عضو سازمان ملل متحد در مقر های این سازمان پایین آمد.
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
پیام تسلیت وزارت خارجه چین برای شهدای خدمت سانحه سقوط بالگرد در ایران
همزمان با پیام تسلیت وزارت خارجه چین برای شهادت آیت الله رئیسی، وزیرخارجه و شماری از مقامات ارشد ایرانی در سانحه سقوط بالگرد، پرچم ملی ایران در سفارت این کشور در پکن نیمه برافراشته شد.
 وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی شهادت رئیس جمهور، وزیر امورخارجه ایران و برخی دیگر از مقامات ارشد در سانحه سقوط بالگرد را به خانواده آنها و ملت ایران، تسلیت گفت.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین: دولت و مردم چین دوستی سنتی طولانی بین دو کشور را گرامی داشته و معتقدند با تلاش مشترک هر دو طرف، مشارکت راهبردی جامع چین و ایران تثبیت و توسعه خواهد یافت. همچنین طرف چینی درخصوص درگذشت وزیر خارجه ایران و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد عمیقاً ابراز تاسف کرده و صمیمانه مراتب تسلیت را به خانواده ایشان و مردم ایران اعلام می دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11138677"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11138677?width=600&height=350"></script></div>
 
حضور نخست وزیر و وزرای کابینه نیجر در سفارت ایران برای تسلیت
نخست وزیر نیجر به همراه مقامات این کشور با حضور در محل سفارت ایران در نیامی، پایتخت نیجر، ضمن امضای دفتر یادبود شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهانش را با دولت وملت ایران ابراز همدردی کردند.
علی لامین زین، به همراه چند تن از وزرای کابینه از جمله باکاری یائو سانگاره، وزیر امور خارجه، رئیس دفتر رئیس جمهور و نمایندگان شورای ملی حفاظت از میهن این کشور به نیابت از رئیس جمهور با حضور در محل سفارت ایران در نیامی، مراتب تسلیت و همدردی خودشان را به علی تیزتک سفیر کشورمان در نیامی ابراز و دفتر یادبود شهدا را امضاء کردند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11138656"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11138656?width=600&height=350"></script></div>
 
مراسم عزاداری شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان در استانداری بابل عراق
مراسم عزاداری شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در استانداری بابل عراق برگزار شد.

واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران

 
حضور مقامات ترکیه در مراسم‌ تشییع شهدا
دو مقام عالی‌رتبه دولت ترکیه در مراسم‌ تشییع پیکر شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان شرکت خواهند کرد.
رسانه های ترکیه اعلام کردند، جودت ییلماز معاون اول رئیس جمهور و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم‌ تشییع پیکر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که قرار است فردا چهارشنبه (۲ خرداد) در تهران برگزار شود شرکت خواهند کرد.
گفتنی است امروز در ترکیه به احترام شهدای سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس جمهور و ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، پرچمهای این کشور به حالت نیمه افراشته در آمده است.
 
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
رئیس جمهور قزاقستان در نشست شانگهای شهادت آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان را تسلیت گفت
قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان که در حال حاضر ریاست سازمان شانگهای را بر عهده دارد در جلسه افتتاحیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو شانگهای، شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را به رهبر و ملت ایران تسلیت گفت.
 
واکنش های بین المللی به شهادت رئیس جمهور ایران
 
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11138909"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11138909?width=600&height=350"></script></div>
 
 
یک دقیقه سکوت در پارلمان ارمنستان به احترام رئیس جمهور شهید ایران و همراهانش/کلین
به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، اعضای پارلمان ارمنستان در جلسه امروز خود به احترام آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش، یک دقیقه سکوت کردند.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11138658"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11138658?width=600&height=350"></script></div>
 
حضور وزیر خارجه هند در سفارت ایران
وزیر امور خارجه هند با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو ضمن امضای دفتر یادبود شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان با دولت وملت ایران ابراز همدردی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، سابرامانیام جایشانکار دقایق پیش دفتر یادبود شهادت آیت الله رئیسی و همراهان را امضا کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11138659"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240422/11138659?width=600&height=350"></script></div>
۱۱ وزیر سوری با حضور در سفارت ایران در دمشق، شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفتند
۱۱ وزیر کابینه سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

 

 

نظر شما