شناسهٔ خبر: 66768400 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسلیت مردم و مقامات هند

شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در هند با واکنش‌هایی از عزاداری خودجوش تا تسلیت حضوری، مجازی و تلفنی همراه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو؛ شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در هند با واکنش‌هایی از عزاداری خودجوش تا تسلیت حضوری، مجازی و تلفنی همراه شد.

مردمان روستایی در کارگیل هند و آن سو‌تر ساکنان شهر سرینگر کشمیر به محض تایید خبر شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش با حضور در مسجد و میدان روستا و شهر به عزاداری پرداختند.

پرچم کشورمان در محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو نیمه افراشته ماند.

رسانه‌های هند به طور ویژه خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه بالگرد دیروز را منعکس کردند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند درگذشت غم انگیز آقای رئیسی را مایه تاسف و تاثر عمیق توصیف کرد و در صفحه شخصی اش نوشت نقش آیت الله رئیسی در تقویت روابط دوجانبه بین هند و ایران همیشه در یاد‌ها خواهد ماند. هند در این مصیبت در کنار ملت و دولت ایران ایستاده است.

وزیر امور خارجه هند نیز در پیام رسان ایکس با اشاره به جلسات متعدد با آیت الله رئیسی و همتای ایرانی اش امیر عبداللهیان از بروز این حادثه به شدت ابراز تاسف کرد.

مشاور امنیت ملی دولت هند، رئیس شورای امنیت ملی نپال، وزیر امور خارجه نپال و جمعی از شخصیت‌های مختلف هند در تماس‌های تلفنی با سفیر کشورمان در دهلی نو مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت وملت ایران اعلام کردند.

عصر امروز شخصیت‌های مختلف سیاسی و مذهبی هند با حضور در سفارت کشورمان دفتر یادبود این سانحه را امضا کردند.

علمای مسلمان و شخصیت ها‌ی هند از نقش آیت الله رئیسی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به نیکی یاد کردند.

<div id="video-display-embed-code_11135418"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239703/11135418?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما