شناسهٔ خبر: 66772472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ادامه پیام‌های تسلیت کشورها و مقامات در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهان وی درپی سقوط بالگرد همچنان پیام‌های مقامات کشورهای مختلف به ایران را به دنبال دارد. این درحالی است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به همین مناسبت یک دقیقه سکوت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در تماس تلفنی با مدیر قوه مجریه گفت: صمیمانه با دولت و ملت ایران همدردیم و البته یقین داریم مسیر پیش روی ایران مسیری سرشار از موفقیت و پیروزی است.

مادورو در تماس تلفنی با محمد مخبر گفت: مراتب تسلیت خود را به نمایندگی از ملت ونزوئلا به رهبری معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم ایران ابراز می دارم.

وی افزود: آیت الله رئیسی برادر بزرگ من و نماد یک انقلابی و آزادی خواه تمام عیار در عصر فعلی ما بود.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: روابط ایران و ونزوئلا روابطی تاریخی است و دوستی و برادری ماهمیشگی خواهد بود.

وی اظهار داشت: به مردم شریف ایران به ویژه خانواده محترم دکتر رئیسی تسلیت می‌گویم و یقین دارم آینده جمهوری اسلامی ایران مثل تمام آزادی خواهان روشن و سرشار از موفقیت است.

محمد مخبر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از همراهی و همدلی نیکولاس مادرو گفت: پیوند ایران و ونزوئلا ناگسستنی است و ما روابط‌مان را در عالی‌ترین سطح راهبردی ادامه خواهیم داد.

مخبر تاکید کرد: رئیس جمهور فقید ما یک مردم دوست واقعی بود که در نهایت جانش را در مسیر خدمت به مردم ایران نثار کرد.

آقای مخبر ادامه داد: راه و مسیر دو ملت مقابله با یک جانبه‌گرایی در جهان است و ما در این مسیر همواره در کنار شما هستیم.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

تسلیت وزیر خارجه سعودی در تماس تلفنی با علی باقری

فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی، امروز در تماس تلفنی با علی باقری، مراتب تسلیت پادشاه و ولیعهد دولت و ملت عربستان را به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهان ایشان به مقام معظم رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران ابلاغ نمود.

سرپرست وزارت امور خارجه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تشکر از ارسال پیام‌های تسلیت پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی و ابراز همدردی وزیر خارجه عربستان، به ابتکار و درایت رهبران دو کشور در احیای روابط دوجانبه و تلاش‌های مشترک شهید دکتر امیر عبداللهیان و فیصل بن فرحان در تحکیم و توسعه مناسبات اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که همکاری متقابل دو کشور دستاوردهای مطلوبی برای امنیت و ثبات منطقه به همراه داشته باشد.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

پیام تسلیت رئیس جمهور سنگال

رئیس جمهور سنگال در پیامی مراتب تسلیت دولت و ملت سنگال را در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانش اعلام کرد.

بسیرو دیومای فایه، رئیس جمهور سنگال در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

بسیرو دیومای فایه در پیام خود اظهار کرد: با اندوه عمیق از درگذشت جانسوز سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همکاران وی مطلع شدم. این غم و درد بسیار بزرگی است که مردم سنگال در آن با مردم دوست ایران مشارکت دارند.

 

ابراز همدردی طلاب ولایت دایکندی سنگتخت افغانستان

طلاب ولایت دایکندی سنگتخت افغانستان با صدور پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است: در سالروز میلاد با برکت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) شهادت رییس جمهور مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، خادم الرضا جناب آیت الله رئیسی، امام جمعه محترم و محبوب تبریز جناب آیت الله آل هاشم، وزیر پرتلاش امور خارجه دکتر حسین امیر عبداللهیان و دیگر همراهان، این شیرینی و حلاوت را به کام همه به خصوص خانواده شهیدان و ملت ایران تلخ کرد.

مجمع علمی فرهنگی پیروان طا‌ها این حادثه دلخراش و ضایعه تأسف‌بار را محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران، خانواده معظم آنان، تسلیت عرض نموده برای آن شهیدان خدمت و تلاش، علو درجات و برای بازماندگان اجر و صبر مسالت می‌نماید؛ و بی تردید خدمت به خلق و خادمی امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) را بهترین افتخار و شایسته توجه و همراهی آن حضرت و رسیدن به مقام ارزشمند شهادت در ایام ولادتش را بهترین مزد خدمت می‌داند.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

ابراز همدردی رئیس جمهور گینه بیسائو

رئیس جمهور گینه بیسائو در پیامی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را به رهبر انقلاب، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

 عمر سیسوکو امبالو، رئیس جمهور گینه بیسائو در پیام خود اظهار کرد: این‌جانب از طرف گینه بیسائو درگذشت جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و جناب آقای دکتر حسین عبداللهیان را به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، دولت و ملت برادر ایران تسلیت عرض می‌نمایم. روحشان قرین آرامش باد.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

اردوغان در گفت‌وگو با مخبر: ترکیه در این روز‌های تلخ در کنار ایران خواهد ایستاد

رئیس‌جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با مدیر قوه مجریه، با ابراز مراتب همدردی گفت: به‌ نمایندگی از تمام ملت ترکیه مراتب تسلیت و همدلی خود را به شما و مردم ایران ابراز می‌دارم و صمیمانه اعلام می‌کنم ترکیه در این روز‌های تلخ در کنار ایران خواهد ایستاد.

رجب طیب اردوغان رئيس‌جمهوری ترکیه، عصر امروز در تماسی تلفنی با محمد مخبر مدیر قوه مجریه با ابراز مراتب همدردی و همدلی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران گفت‌: پس از پیام تسلیت به رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران خواستم که با شما نیز تماس‌ گرفته و ضمن آرزوی غفران الهی برای آیت الله رییسی، دکتر امیرعبدالهیان و هیئت همراه اعلام کنم ملت ترکیه در کنار ملت ایران است و از صمیم قلب آرزوی صبر جمیل برای شما و مردم ایران دارم.

اردوغان افزود: آقای رئیسی و آقای امیرعبدالهیان در ایجاد صلح و ثبات در منطقه بسیار کوشیدند و من از آنها خاطراتی ماندگار در ذهن خواهم داشت.

مخبر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه همواره برای ایران کشوری مهم و راهبری است و تاریخ نشان داده دو ملت ترکیه و ایران همواره در سختی‌ها در کنار هم بودند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: استحکام درونی نظام جمهوری اسلامی ایران نوید گذر از موقعیت کنونی را با سلامت و توفیق می دهد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: از محبت‌های شما که به نمایندگی از مردم ترکیه ابراز شده بسیار سپاسگزارم و امیدوارم روزهای خوبی برای دولت در پیش رو باشد.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

سخنگوی دولت یمن: خود را همدرد ملت ایران می‌دانیم

سخنگوی دولت یمن شهادت رئیسجمهور اسلامی ایران را حادثه‌ای دردناک برای همه آزادگان جهان عرب و اسلام عنوان کرد.

ضیف الله الشامی سخنگوی دولت یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم شهادت سید ابراهیم رئیسی را به رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای و دولت و ملت صبور ایران تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که این حادثه برای همه آزادگان در جهان عرب و اسلامی و محور مقاومت به خصوص برادرانمان در فلسطین، تلخ و دردناک است.

وی خاطرنشان کرد که فلسطینی‌ها رئیسی و امیر عبداللهیان را دو تن از بهترین مردان و بزرگترین مجاهدانی می‌دانند که در کنار ملت ملت فلسطین ایستادند.

ضیف الله الشامی گفت ما در یمن مراتب همدردی خود را با برادران ایرانی اعلام می‌کنیم و شهادت ایشان را صدمه‌ای بزرگ نه فقط برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای همه امت اسلامی و آزادگان جهان می‌دانیم.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

تسلیت چین به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی به فارسی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در پیامی به زبان فارسی پیام تسلیت رئيس‌جمهور این کشور در خصوص شهادت آيت‌الله رئیسی را منتشر کرد.

هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی خود در ایکس (توئیتر سابق) در خصوص شهادت سید ابراهیم رئیسی به زبان فارسی تسلیت شی‌جین پینگ رئیس‌جمهور کشورش به زبان فارسی را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این ارتباط نوشت: ۲۰ ماه مه، آقای شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در خصوص درگذشت جناب سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد نامه تسلیتی را خطاب به جناب آقای محمد مخبر معاون اول جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

هوآ چون اینگ در این خصوص ادامه داد: آقای شی جین پینگ به نمایندگی از دولت و ملت چین، ضمن تسلیت عمیق به آقای محمد مخبر، مراتب همدردی خالصانه خود را به خانواده آقای ابراهیم رئیسی و دولت و مردم ایران ابراز می‌نمایند .

پیام مذکور در ادامه اضافه کرد: آقای شی جین پینگ به آن اشاره فرمودند که جناب آقای ابراهیم رئیسی پس از انتصاب به عنوان رئیس‌جمهور ایران، برای تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا نمودند و همچنین به تلاش‌های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و ایران پرداختند.

پیام سخنگوی وزارت خارجه چین می‌افزاید: درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست داده و بسیار غمگین است. دولت و مردم چین دوستی دیرینه پکن و تهران را بسیار گرامی می‌دارند. با تلاش مشترک فیمابین، مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به طور مداوم تحکیم و توسعه پیدا می‌کند.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

پیام تسلیت آمریکا در پی شهادت رئیس‌جمهور

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

میلر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا تسلیت رسمی خود را بابت درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و همچنین دیگر اعضای هیات آن‌ها در حادثه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران را ابراز می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد که این کشور به حمایت از مردم ایران و حقوق بشر ادامه خواهد داد.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

گوترش به ایران تسلیت گفت

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ارشد دولت ایران در سانحه غم‌انگیز بالگرد را به ایران تسلیت گفت.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد از درگذشت آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همکارانشان در سانحه بالگرد در ۲۹  اردیبهشت ماه، اندوهگین است.

وی گفت: گوترش همچنین تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌های درگذشتگان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

پاپ شهادت رئیس جمهور را به رهبر انقلاب تسلیت گفت

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دوشنبه شب شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

پاپ 87 ساله در این پیام به زبان انگلیسی خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: درگذشت رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و تمام کسانی که در سقوط بالگرد دیروز جان خود را از دست دادند را تسلیت می‌گویم.

 از پیام تسلیت گوترش تا سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت

سکوت یک دقیقه‌ای شورای امنیت به احترام شهید رئیسی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل پیش از آغاز جلسه امروز (دوشنبه) خود به احترام شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و همراهان وی یک دقیقه سکوت کردند.

 امروز همچنین در کنفرانس امنیت هسته‌ای در وین نیز حاضران برای تسلیت درگذشت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران یک دقیقه سکوت کردند.

این درخواست سکوت از سوی رافائل گروسی رییس جلسه قبل از شروع نشست اعلام شد.

 

 

انتهای پیام

نظر شما