شناسهٔ خبر: 66780269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فیلم کن شاهد دوران قماربازی ترامپ شد/ بازگشت فیلم‌ها به سیاست!

فیلم «شاگرد» که به سال‌های اولیه فعالیت دونالد ترامپ در توسعه املاک و قمربازی‌هایش می‌پردازد در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. فیلم «شاگرد» که به سال‌های اولیه فعالیت دونالد ترامپ در توسعه املاک و قمربازی‌هایش می‌پردازد در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فیلم «شاگرد»، داستان سال‌های اولیه چهل‌وپنجمین و احتمالاً چهل‌وهفتمین رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا است که به ‌عنوان توسعه‌دهنده املاک، روز دوشنبه هشت دقیقه در جشنواره فیلم کن مورد تشویق قرار گرفت.

احتمالاً می‌توان تصور کرد که جمعیت جشنواره فیلم، تماشاگران ماگا نیستند، بنابراین کمک می‌کند که «شاگرد» پرتره‌ای تاول‌آمیز را ترسیم کند، با تمرکز بر رابطه ترامپ با روی کوهن، وکیل مک‌کارتی که عکسی را به تصویر کشیده است.

سباستین استن در نقش ترامپ، جرمی استرانگ نقش کوهن و ماریا باکالووا ایوانا ترامپ، همسر اول رئیس جمهور سه بار ازدواج کرده را به تصویر می کشد.

علی عباسی، فیلمساز ایرانی-دانمارکی این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از گابریل شرمن، روزنامه نگاری که کاخ سفید ترامپ را پوشش می‌داد و همچنین فاکس نیوز و راجر آیلس، بنیانگذار آن را کارگردانی می کند.

عباسی در خصوص این فیلم گفت: هیچ روش استعاری خوبی برای مقابله با فاشیسم وجود ندارد. زمان آن رسیده که فیلم‌ها را مرتبط کنیم و وقت آن رسیده که دوباره فیلم‌ها را سیاسی کنیم.

بر اساس گزارش ورایتی، فیلم قطعا انفجاری است. ترامپ را به ‌عنوان مردی مجاهد نشان می‌دهد که تحت نفوذ کوهن قرار می‌گیرد، زیرا تلاش می‌کند با یک شکایت تبعیض نژادی از سوی وزارت دادگستری درباره نحوه رفتار خانواده‌اش با متقاضیان سیاه‌پوست برای مجتمع آپارتمانی‌اش برخورد کند.

چیزهای زیادی در اینجا وجود دارد که باید ترامپ و حامیانش را ناراحت کند. او تجاوز به ایوانا، سوء استفاده از آمفتامین‌ها برای کاهش وزن (سپس کشیدن شکم با کاشت مو) و بستن قرارداد با چهره‌های دنیای اموات را به تصویر کشیده است تا برج ترامپ بتواند طبق برنامه پیش برود.

او همچنین در پرداخت صورت‌حساب‌ها شکست می‌خورد و روی کازینوی جرسی سیتی شرط‌بندی بد می‌کند. همچنین صحنه‌ای وجود دارد که کوهن پای ترامپ را به شکلی وسوسه‌انگیز زیر میز می‌گیرد که ممکن است در اتاق نمایش مار-آلاگو چندان خوب بازی نکند.

پیش از نمایش این فیلم استن، باکالووا و عباسی روی فرش قرمز رفتند، اما استرانگ در آن حضور نداشت. او در حال حاضر در برادوی در احیای «دشمن مردم» نامزد تونی ظاهر می‌شود و نمی‌توانست نمایش را ترک کند و به کن سفر کند.

«شاگرد» در حالی اکران می‌شود که ترامپ بار دیگر برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او در اکثر ایالت‌های نوسانی نسبت به رئیس جمهور بایدن برتری دارد. این فیلم به دنبال توزیع داخلی است و یکی از داغ ترین پروژه های موجود برای خریداران محسوب می شود.

انتهای پیام/

نظر شما