شناسهٔ خبر: 66778452 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

«جهانبخش سلطانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«آیت الله رئیسی» هنر را می‌شناخت و برای هنرمندان احترام ویژه‌ای قائل بود/ احساس می‌کنم یک تکیه‌گاه و پشتوانه محکم را از دست دادم!

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها گفت: ایشان فردی بودند که تمام جان و دل خود را برای مستحکم تر شدن حوزه فرهنگ و هنر گذاشتند و بدون هرگونه شعاردهی و ظاهرسازی با عشق و علاقه فراوان هنرمندان را یاری می دادند.

صاحب‌خبر -

بازیگر فیلم های سینمایی «حماسه مجنون» و «عملیات کرکوک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قبل از هر چیز بنده رحلت شهادت گونه ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان را به تمامی مردم ایران، رهبری فرزانه انقلاب و اهالی فرهنگ و هنر و قلم و رسانه صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: بنده بسیار خرسندم که خداوند بزرگ این توفیق را نصیبم کرد تا در زمان حیات این رئیس جمهور مردمی بتوانم با ایشان دیدار داشته باشم و هم صحبت شوم. ایشان گذشته از آنکه مرد عرصه سیاست بودند انسانی بسیار وارسته، فرهیخته، فهیم و اهل دانایی و دانش بودند؛ در واقع آیت الله رئیسی انسانی دانا و اهل دانش بود، هنر را می شناخت و برای هنرمندان احترام ویژه ای قائل بود.

سلطانی سپس با بیان اینکه اگر هنرمندی تقاضای کار یا وام یا بودجه برای تولید کالای فرهنگی داشت ایشان دستور به یاری و حمایت از او می دادند اظهار داشت: ایشان همواره سعی می کردند تا مشکلات و گره های حوزه فرهنگ و هنر را به صورتی زیبا و عاشقانه حل کنند. ایشان دست خیر داشتند و هنرمندان را بخشی از وجود خود می دانستند.

این هنرمند یادآور شد: یادم می آید وقتی در نهاد ریاست جمهوری با ایشان جلسه ای داشتیم همه حضار از ایشان تقاضاهایی داشتند که با سعه صدر سعی می کردند هنرمندان با دلی شاد و روحیه بالا آنجا را ترک کنند و به هر صورت ممکن نیازهای ایشان را پاسخ می گفتند.

بازیگر فیلم های سینمایی «آخرین مرحله» و «بچه های طلاق» خاطرنشان کرد: ایشان فردی بودند که تمام جان و دل خود را برای مستحکم تر شدن حوزه فرهنگ و هنر گذاشتند و بدون هرگونه شعاردهی و ظاهرسازی با عشق و علاقه فراوان هنرمندان را یاری می دادند.

سلطانی در همین راستا با تأکید بر اینکه احساس می کنم یک تکیه گاه و پشتوانه محکم را از دست دادم تصریح کرد: خدا را شاهد می گیرم این حرفی که می زنم شعار نیست! واقعاً بعد از شنیدن خبر رحلت ایشان پایم لرزید. احساس کردم که پایه های فرهنگ و هنر کشور که برای هنرمندان متعهد و انقلابی بستر خوبی مهیا کرده بود خالی شد؛ ایشان به راستی پشتوانه ما بودند، اهل دل و معرفت بودند و بنده اینقدر از فقدان شان غمگین هستم که اصلاً حال خود را متوجه نمی شوم.

وی تأکید کرد: از زمانی که خبر سقوط هلیکوپتر حامل ایشان اعلام شد تا زمانی که درگذشت شهادت گونه شان توسط رسانه ملی آشکار شد من لحظه به لحظه پای تلویزیون بودم و همه اش انتظار این را می کشیدم که اخبار بگوید که اتفاق ناگواری رخ نداده؛ با رفتن ایشان قلب هنرمندان به شدت جریحه دار شد و به ویژه هنرمندان اصفهانی که در این ساعات اخیر با بنده در تماس بودند به شدت غرق در سوگ و ماتم هستند.

این بازیگر با اشاره به اینکه هنرمندان جای خالی ریاست جمهور را احساس می کنند متذکر شد: ایشان در حوزه فعالیت فرهنگی و هنری دور از هرگونه شعار زدگی، عشق به تعالی هنر داشتند و همین باعث شده تا ما امروز احساس بی پناهی کنیم.

گفتنی است؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما