شناسهٔ خبر: 67284925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شاهکار معماران ژاپنی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵

هیرواکی میاتا، محقق سلامت اجتماعی، با گروه معماری ژاپنی SANAA برای تشکیل یک پاویون تجربی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا با یکدیگر همراه شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، این پروژه در گوشه‌ای از "جنگل آرامش" در مرکز محل جشنواره قرار دارد. این تیم در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا می‌گوید:« ما اکنون در یک نقطه عطف در بازسازی تمدن، نه تنها از نقطه نظر اقتصادی، بلکه در زمینه‌های محیط زیست، حقوق بشر، آموزش و سلامت. هستیم.»

 
جنگل آرامش، ایجاد راه‌های بهتر برای اشتراک‌گذاری منابع به جای جنگیدن بر سر آنها و ایجاد ارتباط، به جای ترسیم مرزهایی که ما را از هم جدا می‌کند را ترویج می‌دهد. در نتیجه، جنگل به عنوان نمادی از جامعه آینده که در آن انسان‌ها داده‌ها را به اشتراک می‌گذارند و با همدیگر دست به خلق ارزش می‌زنند، عملی می‌کند. مواد آلی از نور و آب تولید شده و در جهان توزیع می‌شود. در میان این اکوسیستم-جامعه، Better Co-Being نام غرفه ژاپن، به عنوان یک غرفه بدون سقف یا دیوار ظاهر می‌شود.

ساختار طراحی شده توسط SANAA به عنوان یک گروه انتزاعی از درختان یا یک شبکه داده‌ای ظاهر می‌شود که با جنگل موجود ترکیب می‌شود و نماد اتحاد منابع طبیعی و مصنوعی است. SANAA در پایان می‌گوید: «امیدواریم این غرفه روباز، که ادامه‌ی «جنگل آرامش» است، مکانی باشد که طیف متنوعی از مردم در آن جمع شوند.»

غرفه Better Co-being توسط یوکو هاسگاوا منتقد و متصدی هنر مستقر در توکوی مدیریت می‌شود و بین ۱۳ آوریل ۲۰۲۵ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا در معرض دید قرار خواهد گرفت.

منبع: designboom

نظر شما