شناسهٔ خبر: 67336250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایوب آقاخانی از اولین تجربه اجرای مناظرات رادیویی گفت + فیلم

بازیگر سریال «بازپرس» گفت: برعکس خیلی از مناظرات آرزوی قلبی‌ام این است که کلی‌گویی نشنوم و بیشتر برنامه نمایندگان را بدانم.

صاحب‌خبر -

امروز استودیوی شماره هشت معاونت صدای رسانه ملی همانند روز‌های قبل به مناظرات رادیویی نمایندگان نامزد‌ها اختصاص داشت و هنر جزو موضوعاتی بود که ایوب آقاخانی به عنوان مجری مناظرات از نمایندگان نامزد‌ها پرسید.

 از آنجایی که معاونت صدا در کنار تولیدات رادیویی اقدام به برگزاری مناظره میان نماینده نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری کرده است، برنامه «پاستور شماره ۱۴» متناسب با رسالت هر شبکه رادیویی، مناظره‌ای تخصصی میان نمایندگان نامزد‌های انتخابات ترتیب داده است. بدین ترتیب، رادیو گفتگو در حوزه سیاست خارجی، رادیو اقتصاد در حوزه اقتصاد، رادیو فرهنگ در حوزه فرهنگ و سایر شبکه‌ها در محوریت تخصصی خود اقدام به برگزاری مناظره خواهند کرد.

مناظره

ایوب آقاخانی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر تئاتر، تلویزیون و نمایش‌های رادیویی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنم شما نخستین تجربه اجرای برنامه مناظراتی را دارید؟ گفت: بله، البته نمی‌دانم امتیازی محسوب می‌شود یا نه. 

<div id="video-display-embed-code_19473870"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8762662/19473870?width=300&height=40"></script></div>

آقاخانی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که مقوله فرهنگ جزو حوزه‌هایی بود که به نامزد‌ها در مناظرات اخیر انتقاد می‌شد؛ ارزیابی شما از پاسخ نمایندگان نامزد‌ها چیست؟ توضیح داد: موضوع هنر موضوع مهمی است. من به نیابت از همکاران هنرمند و سازمان صداوسیما رو‌به‌روی نمایندگان نامزد‌ها نشستم. پرسش‌هایی که طرح می‌کنم، فراگیر است و مسائل مبتلا به جامعه هنر را دربر می‌گیرد. 

این نمایشنامه‌نویس ادامه داد: برعکس خیلی از مناظرات آرزوی قلبی‌ام این است که کلی‌گویی نشنوم و بیشتر برنامه نمایندگان را بدانم. لابه‌لای این محفل شاخک‌هایم را تیز کردم، تا ببینم دقیقاً از کدام نماینده برنامه و راهکار خواهم شنید.

بازیگر سریال «بازپرس» افزود: من توقع ندارم نامزد‌های ریاست جمهوری چیزی درباره هنر بدانند و عملیاتی وارد این حوزه شوند. اتفاقاً باید نمایندگان و کارشناسان‌شان درست عمل کنند. نامزد‌ها گفتند آن چیزی که نمایندگان‌مان می‌گویند خواهیم پذیرفت. امیدوارم از زبان نمایندگان نامزد‌ها مطالب درخور بشنوم. مهمترین مسئله این است بفهمیم نمایندگان نامزد‌ها درباره هنر چه اطلاعاتی دارند، چه مسائلی را می‌شناسند و برای مشکلات چه راهکاری پیشنهاد می‌کنند.

مناظره

خبرنگار: نفیسه خلیلی

نظر شما