شناسهٔ خبر: 66772862 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سرفیس پرو جدید مایکروسافت با نمایشگر OLED و طعم خوش هوش مصنوعی رونمایی شد

صاحب‌خبر -

سرفیس پرو جدید مایکروسافت با طعم هوش مصنوعی، یک نمایشگر باکیفیت OLED و یک کاور کیبورد بی‌سیم جدید و جذاب رونمایی شد.

پس در کنار معرفی Surface Laptop جدید با پردازنده‌های ARM، از نسل بعدی سرفیس پرو خود نیز رونمایی کرد که Surface Pro Copilot Plus نامیده می‌شود. این دستگاه تغییرات اساسی زیادی را در کامپیوترهای شخصی مایکروسافت به ارمغان می‌آورد. این شامل یک نمایشگر OLED، کاور کیبورد بی‌سیم، دوربین 1440p، اتصال 5G اختیاری، Wi-Fi 7 و موارد دیگر می‌شود.

سرفیس پرو جدید اولد سرفیس پرو جدید اولد

طرفداران سرفیس سرانجام دستگاهی را با نمایشگر OLED در اختیار خواهند داشت. سرفیس پرو جدید دارای نمایشگر OLED لمسی PixelSense Flow 13 اینچی با نسبت کنتراست 1،000،000:1، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، رزولوشن 2880 در 1920 پیکسلی و محافظ گوریلا گلس 5 است. با این حال، مدل‌هایی با نمایشگرهای IPS معمولی نیز وجود دارد که می‌توانید سفارش دهید. در واقع، اگر مدل پایه 999 دلاری را می‌خواهید، باید به پنل LCD استاندارد بسنده کنید؛ چرا که ارزان‌ترین مدل مجهز به نمایشگر OLED برای شما 1499 دلار هزینه خواهد داشت.

سرفیس پرو جدید اولد سرفیس پرو جدید اولد

پردازنده‌های ARM جایگزین اینتل در سرفیس پرو جدید

گزینه‌های پردازنده شامل Snapdragon X Plus یا Snapdragon X Elite می‌شوند و می‌توانید بین 16 گیگابایت تا 32 گیگابایت رم را انتخاب کنید. به گفته مایکروسافت، این تراشه‌ها سرفیس پرو جدید را 90 درصد سریع‌تر از نسل قبلی می‌کنند. در مورد فضای ذخیره‌سازی، مایکروسافت به شما امکان می‌دهد سرفیس پرو را با یک SSD قابل تعویض دارای ظرفیت 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت راه‌اندازی کنید.

در بخش اتصالات، سرفیس پرو جدید از وای فای 7 و بلوتوث 5.4 پشتیبانی می‌کند. نسخه مجهز به اینترنت 5G آن نیز در اواخر سال 2024 در دسترس خواهد بود.

سرفیس پرو جدید اولد سرفیس پرو جدید اولد

تغییر مهم دیگر این دستگاه ۲ در ۱، صفحه کلید خمشی کاملاً جدید است که اکنون به‌صورت بی‌سیم کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را در هر کجا که راحت هستید جدا از تبلت قرار دهید. همچنین دارای لایه‌های اضافی از الیاف کربن برای استحکام و دوام و یک پد لمسی قابل تنظیم است. درست مانند صفحه کلید معمولی Surface Pro، همچنان یک محفظه قلم درون آن تعبیه شده که به‌عنوان شارژر نیز عمل می‌کند.

در نهایت، لازم به‌ذکر است که سرفیس پرو ۲۰۲۴ مایکروسافت در چهار رنگ مشکی، پلاتینیوم، طلایی و آبی موجود است.

نظر شما