شناسهٔ خبر: 66765089 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در هفته گذشته انجام شد

نجات ۱۰۶ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هفته گذشته ۳۱۳ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان انجام شده که تعداد نجات‌یافتگان از حریق و حوادث ۱۰۶ مورد گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار فعالیت هفته گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ۱۲ هزار ۸۸۹ تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار شده است که منجر ۳۱۳ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۹ مورد حریق بوده که به ترتیب مربوط به حریق منازل با ۱۸ مورد، مراکز تجاری ۱۳ مورد و حریق خودرو ۱۱ مورد بوده است، افزود: تعداد ۱۴۶ مورد حوادث مختلف از جمله تصادفات با ۲۱ مورد، محبوسی در اماکن و آسانسور ۵۲ مورد، سقوط از ارتفاع سه مورد و دیگر موارد از جمله حوادث ساختمانی، گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش یا فرونشست بوده است که تیم‌های امداد و نجات برای پوشش ایمنی این موارد اعزام شده‌اند.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۷۸ مورد از تماس‌ها منجر به اعزام در رابطه با خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به مهار حیوانات وحشی و ورود حیوانات به منازل یا خودروی شهروندان اشاره کرد.

شریعتی با بیان اینکه در مجموع حریق و حوادث اعزامی، تعداد نجات‌یافتگان در هفته گذشته ۱۰۶ موردگزارش شده است، گفت: همچنین ۶۴ مورد نیز استقرار خودروهای اطفاییه در اماکن پرتردد شهر، خودروهای امداد و نجات در کوهستان و خودروی غواصی در مناطق با ریسک بیشتر در طول مسیر رودخانه زاینده‌رود به‌ویژه در روزهای تعطیل، برای ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان انجام شده است.

نظر شما