شناسهٔ خبر: 66763393 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مهارت های مکالمه انگلیسی خود را به سرعت ارتقا دهید!

مکالمه انگلیسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان است که در ارتباطات بین‌المللی بیش از سایر موارد به کار می‌آید. هر اندازه که بیشتر بتوانید با افراد به زبان انگلیسی صحبت کنید، امکان درک مردمان سایر کشورها را خواهید داشت. از آن جایی که انگلیسی به عنوان یک زبان بین‌المللی پذیرفته شده است، در واقع داشتن مهارت در مکالمه انگلیسی راهی به سوی باز کردن جهان‌های دیگر و ارتباط با انسان‌های سراسر دنیا است. بنابراین اگر می‌خواهید که در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشید، مهارت های مکالمه انگلیسی خود را به سرعت ارتقا دهید.

صاحب‌خبر -

 

مهارت مکالمه زبان انگلیسی چگونه به دست می‌آید؟

یادگیری مکالمه انگلیسی، با سایر مهارت‌های زبان تفاوت‌هایی دارد. به عنوان مثال کودکان در یک کشور انگلیسی زبان پیش از رفتن به مدرسه و یاد گرفتن خواندن و نوشتن، می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. زمانی که با افراد بومی یا نیتیو یک کشور صحبت می‌کنیم، در می‌یابیم که مکالمه زبان انگلیسی لزوما به سواد آکادمیک نیاز ندارد. پس می‌توان با قرار گرفتن مداوم در معرض مکالمات انگلیسی، این مهارت را به سرعت ارتقا داد.

آموزش لغات راهی برای ارتقا مهارت های مکالمه انگلیسی

هر اندازه دایره واژگان بیشتری داشته باشید و تعداد لغاتی که به زبان انگلیسی آموخته‌اید بیشتر باشد، بهتر می‌توانید مهارت مکالمه انگلیسی خود را ارتقا دهید. این امر با قرار گرفتن در محیط انگلیسی زبان به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد و کسانی که در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنند، می‌توانند با کمی دقت و توجه لغات جدید را بیاموزند. اما قرار گرفتن در معرض محیط برای کسانی که هنوز به مقاصد خارجی سفر نکرده و یا قصد مهاجرت دارند، ممکن نیست. پس باید از روش‌های دیگری برای آموزش لغات استفاده کرد. 

استفاده از اپلکیشن‌های یادگیری لغات به منظور ارتقا مهارت های مکالمه انگلیسی

این روزها برای یاد گرفتن لغات بیشتر می‌توانید از اپلیکیشن‎های مختلف استفاده کنید. استفاده از بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری لغات زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا با روش‌هایی کارآمد و مفید، دایره لغات خود را افزایش دهید و به این ترتیب روند بهبود مکالمه خود را سریع‌تر کنید.

8

شیوه‌های یادگیری لغات در اپلیکیشن‌ها 

برخی از اپلیکیشن‌ها آموزش لغات انگلیسی را بر اساس کاربردشان دسته‌بندی کرده و به این شیوه به شما در یادگیری لغات به زبان انگلیسی کمک می‌کنند. همچنین اکثر اپلیکیشن‌های آموزش لغات در ابتدای کار با تعیین سطح دانش زبان شما، لغاتی را مطابق با اطلاعات پیشینتان به شما می‌آموزند. در بعضی از اپلیکیشن‌های آموزش لغات از فیلم، سریال و سخنان بزرگان به عنوان مثال‌هایی کاربردی برای کلمات استفاده می‌کنند. بعضی از اپلیکیشن‌ها با بازی به شما آموزش می‎دهند و بسیاری از اپلیکیشن‌ها با استفاده از فلش کارت کمک می‌کنند تا واژه‌ها را بهتر به خاطر بسپارید. 

اهمیت به کارگیری لغات جدید در مکالمات انگلیسی

یکی از نکات مهم در ارتقا مکالمه استفاده از واژگان جدید در مکالمات انگلیسی است. در واقع یادگیری صرف واژگان بدون استفاده کاربردی از آنها به تقویت مهارت مکالمه کمک چندانی نمی‌کند. به همین دلیل است که در زمان‌های گذشته بسیاری از افراد که با شیوه‌های قدیمی‌تر زبان انگلیسی را آموخته‌اند، انبوهی از واژگان را در یاد دارند اما نمی‌توانند به راحتی صحبت کنند. برای این که بتوانید از لغات جدید در مکالمات خود استفاده کنید، باید به سراغ روش‌های آموزشی کارآمد و کاربردی بروید.

روش‌های آموزش کاربردی برای بالا بردن مهارت مکالمه

همان طور که گفته شد، مکالمه انگلیسی یک مهارت است که بیش از آن که به علم متکی باشد، به دقت و توجه و تمرین مستمر نیاز دارد. این کار با استفاده از روش‌های کاربردی آموزش زبان انگلیسی ممکن است. در واقع آموزش زبان مانند سایر علوم، روز به روز تکامل می‌یابد و به روز می‌شود. روش‌های جدید و به روز می‌توانند به یافتن شیوه‌های بهتر و کامل‌تری در زمینه یادگیری زبان و بالا بردن مهارت مکالمه منجر شوند. در نتیجه باید برای ارتقا مهارت مکالمه از روش یادگیری زبان در سال های اخیر استفاده کرد تا مهارت مکالمه را به سرعت ارتقا داد. 

گفتگو کردن را فراموش نکنید

مهم‌ترین شرط برای ارتقا مهارت مکالمه انگلیسی، گفتگو کردن با افراد دیگر است. هر اندازه که مهارت‌های تئوری مکالمه شما بالا باشد، پیش از گفتگو با دیگران نمی‌توانید آن را ارزیابی کنید. در واقع زمانی که شما با فرد دیگری صحبت می‌کنید، نمی‌توانید به جملات از پیش آماده خود متکی باشید و باید فضای گفتگو را بر اساس حرف‌های فرد مقابلتان پیش ببرید. بنابراین بهتر است که حتما فردی را برای هم صحبتی برگزینید. 

9

خوب گوش کنید تا مهارت مکالمه انگلیسی خود را به سرعت ارتقا دهید

خوب گوش کردن به اندازه تمرین گفتگو اهمیت دارد. هر اندازه که شما دقیق‌تر به سخنان فرد مقابل خود گوش دهید، می‌توانید واژگان و اصطلاحات بیشتری را بیاموزید. تماشای فیلم و سریال نیز به اندازه گفتگو با یک فرد و حتی بیش از آن می‌تواند مفید باشد. هنگام تماشای فیلم یا سریال جملات درست و دقیقی که توسط نویسندگان به صورت حرفه‌ای نوشته شده و بازیگران آنها را به صورت کامل ادا می‌کنند، می‌شنوید. اگر به خوبی به آنها توجه کنید، علاوه بر یادگیری لغات جدید، می‌توانید با اصطلاحات عامیانه آشنا شده و آنها را در مکالمات خود به کار ببرید. 

چگونه مدرسان زبان مهارت های مکالمه انگلیسی شما را ارتقا می‌دهند؟ 

هر چند که هم صحبت شدن با یک فرد به زبان انگلیسی بسیار برای ارتقا مهارت مکالمه مهم است، اما باید به نکاتی نیز توجه کرد. اگر سطح زبان فرد مقابل شما در حد خودتان یا پایین‌تر باشد، نمی‌توانید مهارت‌های مکالمه خود را ارتقا دهید و تنها می‌توانید مکالمه را تمرین کنید. توجه کنید که گفتگو کردن با افرادی که به مکالمه مسلط نباشند، باعث می‌شود که شما نسبت به اشتباهات خود در مکالمه واقف نشوید. بنابراین اگر فردی در سطح بالاتر از خود را نمی‌شناسید، می‌توانید از مدرسان زبان کمک بگیرید. این افراد به شما کمک می‎کنند تا همزمان لغات، گرامر و سایر موارد مهم زبان را بیاموزید. علاوه بر این مدرسان زبان اشتباهات شما را اصلاح کرده و حین گفتگو با شما، در ارتقا مهارت‌های مکالمه‌ به شما کمک کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما