شناسهٔ خبر: 66739379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به همت محققان

تولید دو دارو بر پایه گیاه زعفران در مشهد

محققان یک شرکت دانش بنیان در مشهد موفق شدند ۲ داروی برگرفته از گیاه زعفران تولید کنند.

صاحب‌خبر -

تولید دو دارو بر پایه گیاه زعفران در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل این شرکت داروسازی دانش بنیان گفت: این 2 دارو شامل گانوسان و سافرونیکا در بازار دارویی کشور وارد شده و نشاط آور  و موثر در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و ضد افسردگی است.
روح‌الله عامری افزود: افراد بالای ۱۸ سال و با نسخه پزشک می‌توانند تا دو نوبت  از این دارو‌ها استفاده کنند، اما مادران باردار و شیرده منع مصرف دارند.
وی با تأکید بر اینکه از ۲ داروی تولیدی ۱۰ هزار واحد تولید شده است، گفت: ظرفیت تولید سالانه  ۱۰۰ هزار واحد از هر نوع دیده شده و در صورت دستیابی به بازار‌های تجاری رسیدن این عدد تا یک میلیون واحد در سال امکان پذیر است.

مدیرعامل این شرکت داروسازی دانش بنیان با اشاره به ارسال دارو‌های تولیدی این کشور به داخل و خارج کشور، بیان کرد: این دارو‌های تولیدی در مشهد و دردیگر استان‌ها هم متناسب با نیازشان توزیع شده، همچنین ماده اولیه آن به کانادا ارسال شده است و کشور‌های مصر، امارات و آمریکا هم متقاضی دربافت این محصولات بوده‌اند.
عامری افزود: ما با هر کشوری که تقاضا داشته باشد آماده همکاری هستیم.
وی با اشاره به ایجاد ۸ اشتغال مستقیم و ۲۰  اشتغال غیرمستقیم در این مجموعه گفت:  زمینه افزایش اشتغال با توجه با افزایش تقاضا و در صورت تأمین سرمایه امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت داروسازی تأکید کرد: عمده مشکل این شرکت در بحث تأمین سرمایه در گردش تولید است از این رو مسئولان وزارت امور خارجه، رازین‌های تجاری خارج از کشور و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تقاضا می‌شود برای ایجاد توسعه ارتباطات بین‌الملل و صادرات محصول تمام ایرانی به دیگر کشور‌ها همکاری لازم را داشته باشند،

نظر شما