شناسهٔ خبر: 67802006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: مردم تهران در کمک به ستاد عتبات عالیات پیشرو هستند

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: مردم این استان همیشه در راستای کمک به ستاد عتبات عالیات، برگزاری مراسم اربعین حسینی و توسعه و بازسازی حرمین امامین پیشرو بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر سه‌شنبه در حاشیه جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: انتظارات و توقعات از استان تهران برای این موضوعات بیش از دیگر استان‌های کشور است بنابراین اهتمام مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به زوار حسینی را خواستار هستیم.

استاندار تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این ستاد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ایجادی در عرصه فرهنگ ساخت عتبات تاکید کرد و افزود: باید در راستای ترویج فرهنگ ساخت عتبات عالیات تلاش شود همچنین هویت‌بخشی به ارزش‌های دینی توسط ستاد عتبات عالیات تقویت شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت‌ها برای توسعه اسلام و ارزش‌های دینی به صورت بهینه بهره‌برداری شود.

استاندار: مردم تهران در کمک به ستاد عتبات عالیات پیشرو هستند

ستاد عتبات مشارکت‌های عمومی را افزایش دهد

فخاری با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی باید تصمیماتی گرفته شود که طی آن از فضای پشتیبانی خارج و به چگونگی اعزام‌ها و نحوه بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم انسانی پرداخته شود، افزود: ستاد عتبات عالیات باید ضمن استفاده بیش از پیش از ظرفیت مردم، مشارکت‌های عمومی را افزایش داده و بر هویت بخشی به ارزش‌های دینی تمرکز کند.

وی بر لزوم توجه به آثار معنوی نمادها در ساخت و سازهای عتبات عالیات تاکید و عنوان کرد: با ساخت و ساز در عتبات باید برای نمادسازی، الگوسازی، آرامش و آسایش زوار تلاش کنیم.

استاندار: مردم تهران در کمک به ستاد عتبات عالیات پیشرو هستند

بازسازی عتبات راهی برای توسعه فرهنگ اربعین و زیارت است

امام جمعه موقت تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اربعین از معجزات امام حسین (ع) و رویکرد جدیدی در نحوه زندگی است گفت: بازسازی عتبات راهی برای توسعه فرهنگ اربعین و زیارت است.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی اظهار کرد: اربعین از معجزات امام حسین (ع) و رویکرد جدیدی در نحوه زندگی است که طی آن میلیون‌ها انسان در یک محیط محدود با امکانات کم و بدون هیچ نزاعی در اوج صفا و محبت کنار هم جمع می‌شوند و این شعائر را زنده نگه می‌دارند.

وی بازسازی و ساخت حرم‌های مقدس را راهی برای توسعه فرهنگ اربعین و زیارت دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، بنیادی و اساسی در ابعاد مختلف می‌توان امکان را برای حضور بیش از پیش زائران فراهم کرد.

وی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات، این افتخار را دارد که مشمول عنایت علوی و حسینی قرار گرفته و در هر یک از عتبات عالیات علمی را بالا برده و مدالی از این بزرگواران دریافت کرده و اثری در بازسازی، توسعه یا احداثی جدید از خود به یادگار گذاشته است.

امام جمعه موقت تهران گفت: سردار شهید سلیمانی از ارکان اساسی بازسازی عتبات عالیات بودند و امروز نیز خون این شهید در این امر یاری‌رسان شده است. محبانی که امروز نیز در حوزه بازسازی عتبات عالیات فعال هستند، عاشقانه در میدان لحظه‌شماری می‌کنند و از فرصت‌ها برای توسعه، بازسازی، زیباسازی، برنامه‌ریزی و طراحی عتبات استفاده می‌کنند.

نظر شما