شناسهٔ خبر: 65127192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خودکفایی ۹۹ درصدی در تولید دارو

عین اللهی: در تولید دارو به خودکفایی ۹۹ درصدی رسیدیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مجموع ۱۵۰ هزار تحت بستری  در کشور فعال است، افزود: در حوزه  تولید دارو نیز به خودکفایی ۹۹ درصدی  رسیدیم که ۴۰ درصد این دارو‌های تولیدی به همت شرکت‌های دانش بنیان است.

صاحب‌خبر -

عین اللهی: در تولید دارو به خودکفایی ۹۹ درصدی رسیدیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، وزیر بهداشت  و درمان و آموزش پزشکی گفت: رهبر معظم انقلاب بر حوزه پیشگیری از بیماری‌ها تاکید ویژه‌ای دارند از این رو با اجرای طرح سلامت خانواده با بهره گیری از ظرفیت مراقبان سلامت  و پزشکان به عنوان یک اقدام زیر بنایی تلاش می‌شود تا با آموزش‌های مفید، سلامت جامعه ارتقاء یابد.


دکتر بهرام عین اللهی، در حاشیه مراسم پایانی نمایشگاه دستاورد‌های دولت سیزدهم که در مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برپا شده است افزود: استفاده از مراقبان سلامت در پویش ملی سلامت در دو ماه قبل  موجب شد تا  ۴۶ میلیون نفر در این پویش شرکت کنند و بیماری آنان به موقع تشخیص و روند درمان برای بیماران آغاز شود.

وی گفت: حدود  ۲ هزار و ۷۰۰ طرح بهداشتی در دهه فجر  افتتاح  شد که در نظر داریم تا پایان دولت این آمار به ۴ هزار و ۴۰۰ مورد برسد.

وزیر بهداشت گفت: به کارگیری نیرو‌های جدید بهورزان، مراقبان بهداشت و پزشکان با هدف  گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به عموم مردم از اقدامات مفید در حوزه سلامت عمومی است.

دکتر عین اللهی  افزود: ۳۰۰  دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع شده که انواع ام آر آی، شتاب دهنده،  و آنژیو گرافی قلب از آن جمله است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۶  هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد که  بیشتر مربوط به مناطق محروم کشور است.   

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مجموع ۱۵۰ هزار تحت بستری  در کشور فعال است، اظهار کرد: در حوزه  تولید دارو نیز به خودکفایی ۹۹ درصدی  رسیدیم که ۴۰ درصد این دارو‌های تولیدی به همت شرکت‌های دانش بنیان است.

نظر شما