شناسهٔ خبر: 66739247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست شورای فرهنگ عمومی؛

مسئله حجاب مولفه قوام جامعه

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: مسئله حجاب و رعایت آن یکی از مهمترین مؤلفه‌های قوام جامعه و اولویت دستگاه‌های فرهنگی است.

صاحب‌خبر -
مسئله حجاب مولفه قوام جامعه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: دشمن با تمام قوا و برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فرهنگی و پشتیبانی همه‌جانبه از فضای مجازی سعی در متزلزل نشان دادن ارزش‌های اسلامی و نظام خانواده در ایران دارد که باید در این زمینه هوشیار بود.
وی تصریح کرد: امروز مسئله حجاب و رعایت آن یکی از مهمترین مؤلفه‌های قوام جامعه و اولویت دستگاه‌های فرهنگی است که ضرورت دارد با یک دید عالمانه در این زمینه حرکت کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دشمن تلاش می‌کند ریشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی و نظام حاکم بر ایران را سست و بی‌بنیان نشان داده و با کم‌رنگ کردن حجاب در اذهان عمومی زمینه بدحجابی و بی‌حجابی را در جامعه بیشتر از این رقم بزند.
آیت الله حسینی تبیین اهمیت حجاب و پرداختن به موضوع عفاف و غیرت دینی را برای نسل جوان و نوجوان یادآور شد و افزود: باید یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه فرهنگی کمک به تبیین و تشریح این موضوعات و مسائل حساس باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم برای ضربه زدن به اعتقادات مردم و تغییر ارزش‌ها و زیبا جلوه دادن ضد ارزش‌ها در جامعه اسلامی سعی وافری را انجام می‌دهد و در این زمینه از کوششی دریغ ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر در این سنگر غفلت کنیم ضربه مهلکی را از دشمنان خواهیم خورد و شایسته است به صورت اصولی با پدیده بدحجابی و یا بی‌حجابی برخورد شده تا تزلزل اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب را شاهد نباشیم.
ایت الله حسینی به برنامه‌ریزی‌های ضروری و فرهنگی با هدف مقابله با توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: تأثیرگذاری کار‌های فرهنگی در جهت‌دهی افکار عمومی و تبیین اصل موضوع بسیار مهم است و باید با بهترین شیوه و گیراترین روش این کار‌ها به انجام برسد.
دومین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اولین نشسست شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۳ گفت: در تلاشیم که دومین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نیمه دوم امسال برگزار کنیم و این جلسه با این دستور کار پیگیری می‌شود.
درخشان همچنین از اضافه شدن چند دستگاه اجرایی به شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و افزود: امیدواریم با این ترکیب جدید مصوبه‌های مفیدی در راستای فرهنگ عمومی استان باشیم.

نظر شما