شناسهٔ خبر: 68267242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسهیلات ویژه به رتبه‌های بالای کنکور در دانشگاه فردوسی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رتبه‌های کمتر از ۵۰۰ کشوری بدون اعمال سهمیه در رشته علوم ریاضی و فنی شامل تسهیلات و امتیاز می‌شوند، در رشته‌های علوم انسانی نیز رتبه‌های کمتر از ۳۰۰ و در رشته‌های هنر و زبان رتبه‌های کمتر از ۵۰ شامل این امتیاز می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزایی درجمع خبرنگاران گفت: دانشجویان برتر جدید الورود می‌توانند در 66 رشته کارشناسی، 204 رشته کارشناسی ارشد و 135 رشته دکتری، تحصیل خود را در دانشگاه انتخاب کنند. همچنین تسهیلاتی مانند اختصاص کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده که برای دانشجویان کارشناسی 20 میلیون ریال، کارشناسی ارشد 40 میلیون ریال و دکتری 60 میلیون ریال به مدت یک سال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افرادی که مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای علمی دانش‌آموزی دارند و از سوی سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش یا بنیاد نخبگان معرفی شوند می‌توانند از این تسهیلات در دانشگاه فردوسی مشهد استفاده کنند مانند نفر اول و دوم در هر رشته گرایش آزمون ورودی کارشناسی ارشد، نفر اول در هر رشته گرایش آزمون ورودی دکتری، دانشجوی نمونه کشوری مقطع کارشناسی، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای علمی دانشجویی از جمله افرادی هستند که این تسهیلات شامل حال آنان می‌شود.

میرزایی خاطر‌نشان کرد: امکان استفاده نیم بها از غذای دانشجویی، افزایش حق همیار دانشجو یا همکار دانشجویی با ضریب 1.5 برابر، کمک هزینه شرکت در مجامع علمی، داخلی و خارجی برای ارائه مقاله تا 50 درصد هزینه‌های تأیید شده، پرداخت کمک هزینه شرکت در مسابقات و جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و همچنین صدور گواهی رتبه برای تحصیل در مقاطع بالاتر و آزمون‌های استخدامی از دیگر اقدامات حمایتی دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید است.

انتهای پیام/282

نظر شما