شناسهٔ خبر: 68265312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه فردوسی مشهد: دانشجویان نخبه، سرمایه‌ اجتماعی کشور هستند

مشهد-ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان نخبه، سرمایه‌ های اجتماعی کشورمان هستند و لازم است تا تمهیداتی برای این دانشجویان در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

مسعود میرزایی شهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد تسهیلات و حمایت‌هایی از دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه و استعداد برتر برای ادامه تحصیل این دانشگاه در نظر گرفته است تا بتواند قدمی در مسیر ایجاد سرمایه اجتماعی بردارد.

وی ادامه داد: از این رو برای دانش‌آموزان و دانشجویان برتر نوورود که می توانند در ۶۶ رشته کارشناسی، ۲۰۴ رشته کارشناسی ارشد و ۱۳۵ رشته دکتری، تحصیل خود را در این دانشگاه انتخاب کنند تسهیلاتی همچون اختصاص کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده است که برای دانشجویان کارشناسی ۲۰ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۴۰ میلیون ریال و دکتری ۶۰ میلیون ریال به مدت یک سال در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تسهیلات و حمایت‌های دانشگاه اظهار کرد: از جمله این حمایت ها امکان ادامه تحصیل در ۲ رشته برای دانشجویانی که دارای شرایط آن باشند، اهدای لپ تاپ و یا تبلت به پذیرفته شدگان دارای مدال طلای المپیاد دانش‌آموزی و رتبه‌های اول تا دهم آزمون سراسری کشوری و همچین استفاده رایگان از خوابگاه در سال اول تحصیلی است.

میرزایی افزود: معرفی به کلاس‌های تقویتی و دوره‌های فرعی و مهارتی مانند زبان، نرم‌افزار، روش تحقیق و یا دوره‌های مرتبط با رشته در کالج این دانشگاه به صورت رایگان، امکان اخذ واحد اضافه بدون اخذ شهریه و استفاده نیم بها از امکانات ورزشی و مجموعه آبی دانشگاه از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده برای این افراد است.

وی اضافه کرد: امکان استفاده نیم بها از غذای دانشجویی، افزایش حق همیار دانشجو و یا همان کار دانشجویی با ضریب ۱.۵ برابر، کمک هزینه شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی برای ارائه مقاله تا ۵۰ درصد هزینه‌های تأیید شده، پرداخت کمک هزینه شرکت در مسابقات و جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و همچنین صدور گواهی رتبه برای تحصیل در مقاطع بالاتر و آزمون‌های استخدامی از دیگر اقدامات حمایتی است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:رتبه های مورد قبول برای دریافت امتیاز ممتازی به دانشجویانی که از مسیر کنکور سراسری جذب این دانشگاه می شوند تعلق خواهد گرفت، این دانشجویان در گروه علوم تجربی باید رتبه زیر ۲ هزار کشوری و بدون اعمال سهمیه را به دست آورده باشند.

میرزایی افزود: همچنین رتبه های کمتر از ۵۰۰ کشوری بدون اعمال سهمیه در رشته علوم ریاضی و فنی شامل این تسهیلات می شوند و در رشته های علوم انسانی نیز رتبه های کمتر از ۳۰۰ کشوری بدون اعمال سهمیه و در رشته های هنر و زبان نیز رتبه های کمتر از ۵۰ کشوری بدون اعمال سهمیه شامل این امتیاز می شوند.

وی ادامه داد: دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای علمی دانش‌آموزی که از سوی سازمان سنجش، وزارت آموزش و پرورش و یا بنیاد نخبگان معرفی شوند نیز می توانند از این تسهیلات در دانشگاه فردوسی مشهد بهره مند شوند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: همچنین نفر اول و دوم در هر رشته گرایش آزمون ورودی کارشناسی ارشد، نفر اول در هر رشته گرایش آزمون ورودی دکتری، دانشجوی نمونه کشوری مقطع کارشناسی، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای علمی دانشجویی از جمله افرادی هستند که این تسهیلات شامل حال آنان می‌شود.

میرزایی افزود: دارندگان مدال‌های مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی معتبر مانند بین‌المللی خوازمی، جوان خوارزمی، فناوری و نوآوری خوارزمی، رازی، فارابی، ابوریحان، فجر، جهش، علامه طباطبایی، شیخ بهایی، البرز، شهید چمران، انجمن‌های علمی رشته‌های تخصصی و همچنین قهرمانان ورزشی ملی و بین‌المللی که مدال‌های طلا، نقره و برنز کسب کرده باشند و نیز حافظان کل قرآن کریم می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

نظر شما