شناسهٔ خبر: 66732429 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی و تجلیل برترین های سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک

اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون صدای رسانه ملی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک در سالن همایش‌های صدا و سیما گفت: بیش از هزار اثر در زمینه های مختلف به دبیرخانه جشنواره رادیویی پژواک ارسال شده بود.

علی بخشی زاده با اشاره به داوری این دوره از جشنواره افزود: داوری در این دوره بسیار سخت بود، بعضی از آثار برگزیده با صدم اختلاف انتخاب شدند و به امید خدا در سال آتی این جشنواره وجهه بین المللی پیدا می‌کند و فقط به مستند اکتفا نمی‌کند.

وی گفت: در طول این سه دوره، ما از حوادث و رویداد‌های بین المللی عقب نمانده ایم و همراه مردم غزه بودیم، در طوفان الاقصی آثار قابل توجهی تولید شد و صدای دانشجویان استکبار جهانی بودیم.

بخشی زاده با بیان این که این جشنواره به هفت نشان رسیده است، افزود: نشان سردار شهید قاسم سلیمانی به پاس قدردانی از همکاران در حوزه مقاومت است و نشان کاظمی آشتیانی در تبیین و توصیف پیشرفت همه جانبه کشور طراحی شده است. همچنین نشان دیگر برنامه‌های سلامت محور با عنوان نشان صدیقه اعتماد سعید و نشان مادر را به برنامه سازانی تقدیم می‌کنیم که در حوزه فرزند آوری و تحکیم خانواده تلاش کردند. نشان فردوسی تقدیم عزیزانی می‌شود که در حوزه پاسداشت زبان فارسی همت کردند و نشان ایران به برنامه سازان عزیزی تقدیم می‌شود که در تقویت سرمایه اجتماعی گام برداشتند.

وی با بیان این که مفهوم افتخار درونمایه جشنوراه آتی است، بیان کرد: محور امید، نشاط اجتماعی، پیشرفت کشور و مفهوم افتخار درونمایه جشنواره بعدی ما خواهد بود. پنج محور به مرکز طرح و برنامه ریزی سازمان در دستور برنامه سازی است و بحث جوانی جمعیت و خانواده، پرداخت هنرمندانه به شعار سال، بحث عفاف و حجاب، پیشرفت و امید و در پایان پاسداشت زبان و ادبیات فارسی از جمله این محور‌هاست.

در این مراسم حمیدرضا افتخاری دبیر سومین جشنواره پژواک هم گفت: برگ برنده پژواک سوم، تاکید دوباره بر این است که رادیو رسانه لحظه هاست، ما سه قله در این دوره از پژواک داشتیم، در ابتدای راه مقاومت مردم غزه را به جشنواره اضافه کردیم، در میانه راه متاسفانه اتفاقات حوادث تروریستی کرمان رخ داد و آثار قابل توجهی در این بخش دست ما رسید و بخش سوم هم با عنوان عملیات تنبیهی وعده صادق در روز افتتاحیه در فراخوان اعلام شد که ما در این بخش بیشترین آثار را دریافت کردیم. 

برگزیدگان جوایز بخش ویژه سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک
در بخش شعار سال

اثر «خاص باشید» از متین السادات فیروزی از رادیو ایران برگزیده شد و اثر «بر – انجیر» خدایار رنجبر از مرکز فارس دیپلم افتخار گرفت.

در بخش مشارکت اجتماعی

اثر «بازخوانی» از لیلا عسکری از مرکز اصفهان برگزیده شد.

در بخش پهلوی از ظهور تا سقوط

اثر «رضا شاه از ظهور تا سقوط» از سیدحامد موسوی از رادیو فرهنگ برگزیده شد.

در بخش زن ایرانی نماد توانایی

اثر «کیمیا» از اکرم رضایی آقامیرلو از مرکز آذربایجان شرقی برگزیده  و اثر «خواهر طاهره» از فرشته لطفی از رادیو ایران منتخب شد.

در بخش افول غرب و نقد غرب زدگی

اثر «خاکسترنشین» از کیاوش کاملی فر از رادیو صبا برگزیده شد.

در بخش واکنش سریع موضوعات حادثه کرمان، واقعه غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق برای ارسال آثار اضافه شد که مریم یوسفی پور با اثر «دیوار» از رادیو اقتصاد جایزه ویژه غزه را دریافت کرد.
 
در بخش حادثه تروریستی کرمان، مهدیه چمن رسان با اثر «مثل قاسم» از مرکز کرمان برگزیده شد. در این بخش سینا شاملو جانی بیک با اثر »کرمان چون کوه» از ایرانصدا دیپلم افتخار کسب کرد. همچنین مریم امینی با اثر «روی بال فرشته» از مرکز ایلام دیپلم افتخار گرفت.
 
در بخش عملیات تنبیهی وعده صادق، احمد یوسفی مقدم رهنی از رادیو گفت و گو با اثر «طلوع در نیمه شب» برگزیده شد و ملیحه صادق کاظمی با اثر «آوانگارد» از رادیو سلامت دیپلم افتخار کسب کرد.
 
برگزیدگان بخش اصلی جشنواره مستند رادیویی پژواک هم به این ترتیب است:
 
در بخش جایزه مقاومت جایزه اثر «سوی حمید» از حمید بهمنی و حسن عبدالهاشم پور از رادیو ورزش برگزیده شد.
در بخش جایزه پیشرفت اثر «رو به رشد» از سیدحسین رضوی از رادیو سلامت برگزیده شد.
در بخش جایزه سلامت اثر «معلم خاموش» از سارا اکبری از مرکز خراسان رضوی برگزیده شد.
در بخش جایزه سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده اثر »کوک» از حسین شفیع از مرکز یزد برگزیده شد.
در بخش جایزه ویژه فرزندآوری اثر  «من یک مادر هستم» از زهره سربازی از رادیو ایران برگزیده شد.
در بخش جایزه جهاد تبیین و هدایت فرهنگی اثر «مهندس» از سیده زهرا صالحی از رادیو ایران برگزیده شد. حامد مرادیان هم با اثر «کلاه خود» از رادیو جوان دیپلم افتخار گرفت.
 
در بخش جایزه پاسداشت زبان فارسی اثر «گنجینه» از نائب صالحی گوجانی از رادیو معارف و اثر «محمدعلی بهمنی» از نیکو یوسفی از رادیو تهران برگزیده شدند.
در بخش جایزه سرمایه اجتماعی هم اثر «نشان شریف» از نیلوفر قاسمی پور از رادیو صبا برگزیده شد.
 
همچنین در بخش مردمی این جشنواره، آرزو محرومی نوش آبادی در بخش پادپخش با اثر «غصه ها قصه می شوند ...» برگزیده  و سیدعلیرضا ابراهیمی جاوید با اثر «اینجا خط مقدم» منتخب شد.
 
در بخش گزارشی، سجاد باغ شیخی با اثر «امیر آتش» منتخب شد.
در بخش روایی، محمدامین امیدیان با اثر «شوق زندگی» برگزیده شد. نونا معظمی گودرزی هم با اثر «آخر مجلس» به عنوان نوجوان برنامه ساز قدردانی شد.

همچنین در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رادیویی پژواک با حضور رئیس سازمان صداوسیما و معاون صدا رسانه ملی از خانواده سه شهید در حوزه مقاومت قدردانی شد.

در این مراسم از خانواده شهید سردار تهرانی مقدم قدردانی و لوحی به نماینده خانواده این شهید اهدا شد. همچنین با حضور فرزند و نوه شهید سید رضی موسوی، یاد و خاطر این شهید گرامی داشته شد و از شهید زاهدی هم قدردانی شد.
معرفی و تجلیل برترین های سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک معرفی و تجلیل برترین های سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک معرفی و تجلیل برترین های سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک معرفی و تجلیل برترین های سومین جشنواره رادیویی مستند پژواک

 

نظر شما