شناسهٔ خبر: 66729870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعیین تکلیف معادن راکد و غیر فعال شتاب می‌گیرد

معاون امور معادن وزیر صمت در شورای معادن گفت: تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال در کشور شتاب می گیرد.

صاحب‌خبر -

محتشمی پور معاون وامور معادن وزیر صمت در شورای معادن استان با اشاره به شناسایی ۷ هزار محدوده معدنی غیرفعال در کشور گفت: فرایند سلب صلاحیت صاحبان معادن راکد و تعیین تکلیف این محدوده ها، در ۲ ماه گذشته سرعت زیادی گرفته است.

 وی با بیان اینکه ۱۳ هزار محدوده معدنی در کشور منتظر مزایده هستند، افزود: فرآوری سنگ در اولویت صندوق ملی ضمانت قرار گرفته است. 
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس هم با تاکید بر اهمیت معادن، محیط زیست و گونه‌های گیاهی گفت: باید برای این ظرفیتها، یک نظام تنظیم گری در کشور تهیه شود تا در کنار شکوفایی اقتصاد معدن، محیط زیست و منابع طبیعی آسیب نبیند.

 نخعی همچنین از نبود هدف گذاری در برنامه هفتم برای سنگ‌های ساختمانی از جمله گرانیت انتقاد کرد و گفت:باید وزارت صمت برنامه‌ای دقیق برای سنگ‌های ساختمانی از جمله گرانیت و فراوری آن داشته باشد.

حجت الاسلام نسایی زهان دادستان مرکز استان هم با بیان اینکه دولت باید برای فرسودگی ماشین آلات به معادن کمک کند گفت: عدم اجرای دقیق قانون پرداخت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها هم با باید محقق شود.

وجود محدوده‌های بلوکه، بازسازی ماشین آلات معدنی، تعیبن سازوکاری مشخص برای واگذاری معادن، عدم فرآوری، مشکلات تعهد ارزی بومی سازی قوانین و نبود بانک اطلاعاتی معادن از جمله مشکلات و خواسته‌های صاحبان معادن و برخی از مدیران استان بود.

نظر شما