شناسهٔ خبر: 66719064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

معاون خدمات درمانی تأمین اجتماعی فارس خبر داد:

فارس استان معین پذیرش بیماران جنوب کشور

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس گفت:فارس یکی از ۷ استان معین کشور برای پذیرش بیماران مناطق جنوب کشور است همچنین با توسعه زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی در فارس میزبان استان‌های کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سید محمدحسن حسینی با اشاره به خدمات درمانی تأمین اجتماعی گفت: خدمات مشاوره درمانی از جایگاه ویژه‌ای در راستای ارتقای سلامت جامعه و حمایت از اقتصاد خانوار برخوردار است.

 معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس با بیان اینکه مراکز مشاوره، پذیرش و توزیع بیمار یکی از مهم‌ترین ارکانی است که بیمه‌شدگان باید با آن آشنایی داشته باشند، افزود: با گسترش شیوه‌های اطلاع‌رسانی به دنبال افزایش آگاهی‌های عمومی پیرامون خدمات درمانی تأمین اجتماعی در استان فارس هستیم.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس افزود: هرگاه بیمه شده‌ ای نیاز به درمان در خارج از شهر یا استان خود داشته باشد، اعزام بیمار از طریق این مرکز صورت می‌گیرد.

به گفته حسینی اطلاعات جامعی پیرامون خدمات درمانی مراکز تأمین اجتماعی در استان فارس تهیه شده و در اختیار بیمه‌ شدگان در مراکز مشاوره قرار می‌گیرد.

وی گفت: مدارک بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پس از مراجعه به واحد پذیرش و توزیع بیمار مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه امکان درمان در مراکز طرف قرارداد شهر محل سکونت بیمار مقدور باشد، به مراکز مذکور ارجاع می‌شود.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس افزود: چنانچه زیرساخت‌های درمانی در شهر محل سکونت بیمار وجود نداشته باشد، بیمه‌ شدگان تأمین اجتماعی با توصیه‌نامه‌ای از پزشک متخصص به شورای پزشکی استان معرفی و در صورت تصمیم این شورا روند اعزام به خارج از شهر یا استان پیگیری می‌شود.

وی با یادآوری این موضوع که این قانون مختص بیمه‌ شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی است، بیان کرد: پس از انجام مراحل اداری، هماهنگی‌های لازم برای اخذ نوبت و اعزام بیمار توسط معاونت خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

حسینی گفت: با توسعه زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی در فارس میزبان استان‌های کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر هستیم.

به گفته معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس، روند پذیرش بیماران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در موارد خاص نظیر پیوند اعضا، ارتوپدی از سراسر کشور در استان فارس صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آمار پذیرش و اعزام بیماران در سال‌های اخیر روند افزایشی داشته است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۳۷ نفر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۲۷ نفر و در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار نفر از هم‌وطنان سراسر کشور در استان فارس پذیرش شده‌اند.

حسینی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ نفر، سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ نفر به تهران توسط این مرکز اعزام شده‌اند.

انتهای خبر/

منبع:خبرگزاری سلامت

نظر شما