شناسهٔ خبر: 66718541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جانباختگان سوانح رانندگی در بوشهر ۴۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از کاهش ۴۳ درصدی شمار جانباختگان سوانح رانندگی در استان خبر داد و گفت: استان بوشهر رتبه سوم بوشهر کاهش تلفات در محور‌های روستایی کشور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

جانباختگان سوانح رانندگی در ۴۳ درصد کاهش یافت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس در گفتگو با خبرنگاران افزود: پارسال تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های روستایی استان بوشهر ۱۳ نفر بوده که در مقایسه با ۲۳ فوتی سال پیش‌از آن، شاهد کاهش ۴۳ درصدی در این شاخص هستیم.

وی عنوان کرد: شاخص راه روستایی در استان بوشهر ۹۸ درصد است که جزو استان‌های پیشگام کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان یادآور شد: پارسال در مجموع ۲۹۴ نفر از هموطنان در جاده‌های برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۰.۷ درصد کاهش داشت.

وی اضافه کرد: کاهش متوفیان تصادفات در سال گذشته با وجود افزایش ۷/۷ درصدی تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی استان نشان دهنده تاثیر رعایت قوانین از سوی رانندگان در کنار کنترل‌های پلیس راه و ایمن‌سازی راه‌ها از جمله کاهش نقاط حادثه خیز از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و توجه نکردن به جلو مهمترین عوامل تصادفات در جاده‌های استان است.

اخترشناس اظهار کرد: ۸۰ درصد تصادفات عامل انسانی دارد که می‌طلبد در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش کاربران جاده‌ای و سرنشینان خودرو اقدامات بیشتری انجام شود.

نظر شما