شناسهٔ خبر: 69413614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

برای جوانان انگیزه ایجاد کنید تا جذب مساجد شوند

محمدجواد داودی نصر

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست مبلغان و امامان جماعت گفت: برای جوانان برنامه‌ها و انگیزه‌هایی ایجاد کنید تا جذب مساجد شوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز دوشنبه ۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳، در مراسم هم‌اندیشی قرارگاه ملی مساجد ویژه مبلغان و امامان جماعت استان با اشاره به  نقش مساجد و اهمیت اقامه نماز اظهار کرد: مساجد باید به‌عنوان سنگرهای فرهنگی و دینی در جامعه مورد توجه قرار گیرند چرا که مساجد باید محلی برای آموزش و ترویج معارف دینی باشند و باید تلاش شود جوانان و نوجوانان را به سمت مساجد جذب و آن‌ها را با معارف دینی آشنا کنیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های امامان جماعت که در ایام اربعین و دیگر مناسبت‌ها  که بدون هیچ چشم‌داشتی به خدمت مشغول بودند گفت: امامان جماعت در مساجد نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای معنوی و تقویت ایمان در جامعه دارند و باید از زحمات آن‌ها قدردانی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان و حملات رژیم اشغالگر قدس، قدرت پدافندی کشور در برابر این تهدیدات، نشان‌دهنده آمادگی و همبستگی مردم است.

 وی افزود: دشمنان در تلاش بودند تا با ایجاد فضای روانی سنگین، مردم را به ترس و وحشت بیندازند، اما مردم ما با ایمان و اراده قوی خود نشان دادند که هیچ تهدیدی نمی‌تواند آن‌ها را از مسیر حق منحرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه ایلام  با تاکید بر اقامه نماز در مساجد افزود: تنها محل تقویت ایمان فردی مساجد هستند بلکه به ایجاد همبستگی اجتماعی و فرهنگی نیز کمک می‌کند

وی با ذکر آیات و روایات، بر لزوم توجه به مساجد و اقامه نماز در آن‌ها تأکید کرد و گفت: هر یک از ما باید به عنوان یک مسلمان، مسئولیت خود را در قبال مساجد و اقامه نماز به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه ایلام همچنین از مسئولان خواست تا حمایت‌های لازم را از مساجد و امامان جماعت به‌عمل آورند و به آبادانی و رونق مساجد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام 

نظر شما