شناسهٔ خبر: 66717437 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امسال، سال تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن /ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

مهرداد بذرپاش، از ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در کشور از ابتدای کار دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه فرایند ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی سراسر کشور از ابتدای دولت تاکنون آغاز شده است، گفت: تکمیل واحد‌ها سرعت گرفته است و در سفر روز گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مازندران بیش از ۸ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شد.

وی امسال را سال تحویل و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: یزد یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود و به رغم اینکه تعهد استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۷ هزار واحد بوده است ساخت مسکن بیشتری در این استان آغاز شده است.

بذرپاش ادامه داد: اراضی شناسایی شده طرح نهضت ملی مسکن در کشور از ۱۰۰ هزار هکتار فراتر رفته و از این میزان ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی در استان یزد تأمین شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را شهرک سازی خواند و تصریح کرد: ساخت ۵۰ شهرک در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال بررسی است که از این میزان ساخت ۲۱ شهرک به تصویب رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت ۶ شهرک در استان یزد خبر داد و گفت: این شهرک‌ها در پردیسان یزد، میبد، اردکان و دیگر شهر‌ها ساخته می‌شود.

وی افزود: احداث شهرک‌های منفصل شهری سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت از ۷۰ هزار واحد عبور کردیم و امسال نیز اراضی بیشتری به این طرح اختصاص خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امشب همزمان با ایام ولادت امام رضا علیه السلام به بیش از ۵ هزار متقاضی زمین طرح جوانی جمعیت استان، زمین واگذار می‌شود و با احتساب آن، زمین‌های واگذار شده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت استان یزد به ۹۰۰۰ عدد می‌رسد.

نظر شما