شناسهٔ خبر: 66715857 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

سازمان زمین‌شناسی اعلام کرد؛

اکتشاف مس و آهن در استان آذربایجان‌غربی پس از پایش اولیه توسط کارشناسان شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد که شواهد اولیه‌ای از وجود کانی‌سازی مس، سرب و روی، آهن، باریت، بوکسیت و لاتریت در استان آذربایجان‌غربی مشاهده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در راستای‌ اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخائر معدنی که از سه سال پیش آغاز شده است، نحوه اجرای این طرح، در استان آذربایجان غربی با حضورکارشناسان و مدیران فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه معادن و نوسازی صنایع معدنی ایران، مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، این طرح در جنوب استان آذربایجان غربی، در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب و تکاب به اجرا درآمده است.

هدف اصلی در این طرح، شناسایی اهداف معدنی و ذخایر معدنی جدید بوده که 120 کارشناس از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در طول یک سال و نیم، در مساحتی بالغ بر 10 هزار کیلومتر مربع، حدود 8 هزار نمونه را برداشت و 60 عنصر را مورد آنالیز قرار داده‌اند؛ که نتایج اولیه نشان از وجود کانی‌سازی مس، سرب و روی، آهن ، باریت، بوکسیت و لاتریت در این محدوده دارد.

گفتنی است طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخائر معدنی در گام اول در استان‌های خراسان‌جنوبی و کردستان شروع و به پایان رسیده است و پیش‌بینی می‌شود اختتامیه این طرح در استان آذربایجان غربی در شهریورماه و همزمان با هفته دولت برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما