شناسهٔ خبر: 66715469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خلاقیت سه بُعدی در تابلو‌های شهری اصفهان + عکس

طرح جدید تابلو‌های شهری اصفهان همزمان با تکمیل یکی از طرحهای مهم این کلانشهر اکران شده است.

صاحب‌خبر -

طرح‌های جدید تابلو‌های شهری اصفهان با محوریت «گره‌ای که گشوده شد» علاوه بر طراحی بصری جذاب به صورت فیزیکی نیز متفاوت است و با یک طراحی سه بعدی، «گره» را برای بیننده تداعی می‌کند.

قرار است در روز‌های آینده طرح تعریض بزرگراه شهید خرازی نهایی شود، با توجه به گره کور قدیمی ترافیک در این بزرگراه و کمکی که این طرح به روان شدن تردد می‌کند، تبلیغات متمایز شهرداری اصفهان توجه شهروندان را جلب کرده است.

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان و مراحل اول تا سوم تعریض بزرگراه شهید خرازی، همچنین آغاز احداث مرحله پایانی این طرح با هزینه‌ای بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان انجام شد.

طرح  تعریض بزرگراه شهید خرازی در سه مرحله انجام شد که مرحله نخست حدفاصل خیابان‌های مطهری تا پل جهاد، مرحله دوم حدفاصل پل جهاد تا پل صاحب روضات و مرحله سوم محدوده پل صاحب روضات است.

مساحت تعریض ۲۸۲۰ متر مربع شامل ۴۷۰ متر طول با عرض سه متر در مسیر غرب و ۴۷۰ متر طول با عرض سه متر در مسیر شرق است، همچنین ۱۹۷ شمع برای پایدارسازی دیوار‌ها احداث شده است؛ علاوه‌بر این، ۴۷ حلقه چاه جذبی و یک سپتیک نیز با هدف رفع معضل آب‌گرفتگی در اجرای این طرح عمرانی ایجاد شد.

برای انجام این عملیات عمرانی پنج هزار متر مکعب خاک‌برداری و ۲۴۵۰ متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته و ۲۴ میلیارد تومان برای انجام این طرح عمرانی هزینه شده است.

از این‌رو، روی تابلو‌هایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده ، جملاتی همچون «تسریع تردد از ۳۵ به ۴۴ کیلومتر بر ساعت با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «تسریع سه ماهه در ساخت تقاطع غیر همسطح خیابان صاحب روضات»، «حل مشکل آبگرفتگی معبر با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «اجرای طرح بدون توقف مسیر در تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «کاهش ۲۵ درصدی ترافیک با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «۱۱ درصد دی اکسید کربن کمتر با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «افزایش خطوط از سه به چهار با تعریض بزرگراه شهید خرازی» و «۲۰ درصد کاهش ذرات معلق با تعریض بزرگراه شهید خرازی» نقش بسته است تا اهمیت این طرحها به اطلاع شهروندان اصفهان برسد.

خلاقیت سه بُعدی در تابلو‌های شهری اصفهان

نظر شما