شناسهٔ خبر: 66974062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

سقوط قیمت‌ها در اولین روز هفته/ دینار عراق و درهم امارات ارزان شدند/ لیر ترکیه عقب نشست

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها شیب نزولی نه چندان محسوسی را در پیش گرفتند و قیمت درهم امارات هم ریزش 39 تومانی را تجربه کرد و معاملات را در حالی به پایان رساند که 16152 تومان خرید و فروش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، نخستین روز هفته در حالی برای بازار ارز تهران سپری شد که خبری مهم درباره تغییر نرخ دلار در سایت بانک مرکزی، در کانون توجه معامله گران قرار گرفت. بانک مرکزی به شکل رسمی نرخ 4200 تومانی را حذف کرد و نرخ 37019 تومان را جایگزین آن کرد؛ نرخی که «نرخ میانگین موزون ارز» نام دارد و به عنوان نمایه‌ و سنجه‌ای از نرخ رایج معاملات بازار ارز منتشر شده است.

براساس آنچه بانک مرکزی در گزارش امروز خود منتشر کرده است، «این نرخ صرفا محاسباتی و نمایه ای است و معاملاتی محسوب نمی شود. در واقع این نرخ صرفا کارکرد پژوهشی برای مجامع داخلی و خارجی است.»

با این حال هر چند نوسانات قیمت ها در بازار امروز چندان محسوس نبود و به اصطلاح فعالان بازار ارز تهران، قیمت ها رنج بود اما کفه کاهشی بیشتر سنگینی کرد و بازار را در مسیر نزولی قرار دارد. در ادامه به آخرین قیمت ارزها در بازار تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت درهم امارات امروز 12 خرداد 1403

امروز در بازار قیمت درهم امارات نسبت به دو روز گذشته ریزش 39 تومانی را تجربه کرد و معاملات را در حالی به پایان رساند که 16152 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم در بازار امروز به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان معاملات بازار شیب کاهشی را دنبال کرده است و با تجربه کاهش 310 تومانی، 153350 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

معاملات روز شنبه برای دینار عراق در حالی سپری شده است که افت قیمت یک تومانی را در پیش گرفته و 44 تومان نرخ گذاری شده است.

امروز همچنین انتشار گزارش گمرک ایران درباره آخرین وضعیت صادرات ایران در دو ماه ابتدایی سال 1403، نام عراق را در بین فعالان بازار بر سر زبان ها انداخت، براساس آنچه گمرک اعلام کرده است، کشور عراق پس از چین دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران است.

حجم واردات ایران به عراق در این مدت دو ماهه ۱.۶ میلیارد دلار برآورد شده است و پس از آن به ترتیب «امارات متحده عربی» یک میلیارد دلار، «ترکیه» با ۷۲۹ میلیون دلار، «پاکستان» ۳۸۳ میلیون دلار، «افغانستان» ۳۵۱ میلیون دلار و «هند» با ۳۰۲ میلیون دلار، قرار دارند.

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران مسیر نزولی را در پیش گرفت، هر لیر عصر امروز و در پایان فعالیت بازار 10 تومان ارزان و 1820 تومان خرید و فروش شد.

لیر ترکیه

نرخ امروز لاری گرجستان در بازار

معاملات روز شنبه در حالی برای لاری گرجستان سپری شد که قیمت آن در مقایسه با دو روز گذشته عقب نشینی نامحسوسی را تجربه کرد. هر لاری امروز 100 تومان ارزا نو 21260 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

سرنوشت کاهشی ارزهای مرور شده برای منات آذربایجان هم صادق بود و این ارز هم در پایان روز شنبه، 90 تومان ارزان و 34590 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

آخرین نرخ درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان که همواره به عنوان یکی از کم نوسان ترین ارزهای بازار در بین معامله گران شناخته می شود، روز شنبه را متمایل به جریان همیشگی خود یعنی ثبات قیمت به پایان رساند. ارزش هر درام عصر امروز 152 تومان که نسبت به دو روز گذشته بدون تغییر است.

قیمت رینگیت مالزی امروز

سری هم به مقاصد گردشگری شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت ها رویکردی مشابه بازار تهران دارند و هر رینگیت با تجربه عقب نشینی 40 تومانی قیمت، 12500 تومان مبادله شد.

رینگیت مالزی

قیمت بات تایلند در بازار

در نهایت بات تایلند هم به مانند ارزهای مرور شده امروز در مسیر نزولی گام برداشت و معاملات را با نرخ 1600 تومان و افت قیمت 40 تومانی تمام کرد.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران در روز شنبه 12 خرداد ماه از آرامش بازار حکایت داشت و روند نزولی قیمت ها هم چندان محسوس و موثر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته نبود، سیری که باید در روزهای آینده فعالیت بازار هم تداوم خواهد داشت یا قیمت ها جهت گیری دیگری را تجربه خواهند کرد؟

نظر شما