شناسهٔ خبر: 67296291 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مدیر عامل سابق ایران خودرو تشریح کرد؛

سه ضلع برنامه قالیباف برای نجات صنعت خودرو/ باید خودرویی تولید شود که مصرف کننده و تولید کننده راضی باشند

رییس کمیته خودروی ستاد «محمدباقر قالیباف» با بیان اینکه حال صنعت خودروسازی خوب نیست، گفت:کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی تابناک، مهدی خطیبی درمراسم افتتاحیه تببین برنامه‌های کمیته خودرویی ستاد محمد قالیباف نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران اظهار داشت:به جرات می‌توانم بگویم مداخله دولت در مدیریت شرکت‌های خودروسازی بزرگترین مشکل این صنعت است که رفع آن باعث انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی می‌شود.

سه ضلع این مثلث فرشته نجات صنعت خودروسازی است

وی با بیان اینکه تجربه، منطق و تلاش موجب پیشرفت و شکوفایی در هر بخشی می‌شود، تاکید کرد:پیشنهاد می‌کنم نمایندگان حوزه صنعت و خودرو سایر نامزد‌های ریاست جمهوری نیز مانند آقای قالیباف برنامه و راهکار خود را برای برون رفت حوزه خودرو از بحران و مشکلات کنونی اعلام کنند.

مدیر عامل اسبق ایران خودرو در ادامه قالیباف را فردی مناسب برای رفع مشکلات کنونی خودروسازی دانست و افزود:حال کسب و کار خودرو در ایران خوب نیست و خرید خودرو تبدیل به آرزو شده است.

وی بحث خودرو و مشکلات پبرامون آن را دغدغه اقشار مختلف جامعه دانست و خاطرنشان کرد:تناقض در قوانین بخش خودرو باعث شده به رغم سرمایه گذاری کلان؛ دولت، خودرو ساز و مشتری، همه ناراضی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از یک سو بر تولید بیشتر اصرار داریم و در طرف دیگر بانک مرکزی می‌گوید قادر نیست ارز مورد نیاز تولید را تامین کند.

خطیبی با بیان اینکه تا به امروز تنوع قوانین و آیین نامه‌های دست و پا گیر داشته ایم، گفت: کاهش مداخله دولت، آزاد سازی واردات و رفع قیمت گذاری دستوری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند این صنعت را نجات دهند.

وی مداخله دولت در مدیریت شرکت‌های خودروسازی را بزرگترین معضل این صنعت دانست و تصریح کرد:به عنوان مدیر عامل اسبق ایران خودرو و فردی که از بیست و چند سالگی در این صنعت مشغول به فعالیت هستم، شهادت می‌دهم این موضوع بزرگترین مشکل صنعت خودروسازی است.

مدیر عامل اسبق ایران خودرو با بیان اینکه در شرایط کنونی دخل و خرج با هم همخوانی ندارد، اضافه کرد:بحث قیمت گذاری دستوری کمر بخش خودرو شکسته و خرید خودرو را تبدیل به رویا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت منسجم و انتخاب فرد مناسب برای ریاست جمهوری مشکلات عدیده این صنعت نیز برطرف شود.

mp4 تعداد بازدید : 143
<div id="video-display-embed-code_1834483" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1243860/1834483?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما