شناسهٔ خبر: 66714491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خلاقیت سه بُعدی در تابلوهای شهری اصفهان+تصاویر

طرح‌های جدید تابلوهای شهری اصفهان با محوریت «گره‌ای که گشوده شد» علاوه بر طراحی بصری جذاب به صورت فیزیکی نیز متفاوت است و با یک طراحی سه بعدی، «گره» را برای بیننده تداعی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طرح جدید تابلوهای شهری اصفهان همزمان با تکمیل یکی از پروژه‌های مهم این کلانشهر اکران شده است.

قرار است در روزهای آینده پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی نهایی شود، با توجه به گره کور قدیمی ترافیک در این بزرگراه و کمکی که این پروژه به روان شدن تردد می‌کند، تبلیغات متمایز شهرداری اصفهان توجه شهروندان را جلب کرده است.

طرح‌های جدید با محوریت «گره‌ای که گشوده شد» علاوه بر طراحی بصری جذاب به صورت فیزیکی نیز متفاوت است و با یک طراحی سه بعدی، «گره» را برای بیننده تداعی می‌کند.

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان و مراحل اول تا سوم تعریض بزرگراه شهید خرازی، همچنین آغاز احداث مرحله پایانی این طرح با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۳ میلیارد تومان انجام شد.

خلاقیت سه بُعدی در تابلوهای شهری اصفهان+تصاویر

پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی در سه فاز انجام شد که فاز نخست حدفاصل خیابان‌های مطهری تا پل جهاد، فاز دوم حدفاصل پل جهاد تا پل صاحب روضات و فاز سوم محدوده پل صاحب روضات است.

خلاقیت سه بُعدی در تابلوهای شهری اصفهان+تصاویر

مساحت تعریض ۲۸۲۰ متر مربع شامل ۴۷۰ متر طول با عرض سه متر در مسیر غرب و ۴۷۰ متر طول با عرض سه متر در مسیر شرق است، همچنین ۱۹۷ شمع برای پایدارسازی دیوارها احداث شده است؛ علاوه‌بر این، ۴۷ حلقه چاه جذبی و یک سپتیک نیز با هدف رفع معضل آب‌گرفتگی طی اجرای این پروژه عمرانی ایجاد شد.

خلاقیت سه بُعدی در تابلوهای شهری اصفهان+تصاویر

برای انجام این عملیات عمرانی پنج هزار متر مکعب خاک‌برداری و ۲۴۵۰ متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته و ۲۴ میلیارد تومان برای انجام این پروژه عمرانی هزینه شده است.

خلاقیت سه بُعدی در تابلوهای شهری اصفهان+تصاویر

از این‌رو، روی تابلوهایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده است، جملاتی همچون «تسریع تردد از ۳۵ به ۴۴ کیلومتر بر ساعت با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «تسریع سه ماهه در ساخت تقاطع غیر همسطح خیابان صاحب روضات»، «حل مشکل آبگرفتگی معبر با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «اجرای پروژه بدون توقف مسیر در تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «کاهش ۲۵ درصدی ترافیک با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «۱۱ درصد دی اکسید کربن کمتر با تعریض بزرگراه شهید خرازی»، «افزایش خطوط از سه به چهار با تعریض بزرگراه شهید خرازی» و «۲۰ درصد کاهش ذرات معلق با تعریض بزرگراه شهید خرازی» نقش بسته است تا اهمیت این پروژه‌ها به اطلاع شهروندان اصفهان برسد.

خلاقیت سه بُعدی در تابلوهای شهری اصفهان+تصاویر

نظر شما