شناسهٔ خبر: 66712970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت ۳۴۸ میلیاردریالی سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی

سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی ۳۴۸ میلیاردریال خسارت زد.

صاحب‌خبر -

خسارت ۳۴۸ میلیاردریالی سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل  ۳۴۸میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب شرب شهر‌ها و روستا‌های این استان وارد کرد.
رضایاقوتی نیا افزود:در پی بارش شدید باران وجاری شدن سیل در بیشتر نقاط خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی شش شهرستان دچار خسارت شد و ورود سیلاب و گل و لای به تاسیسات منجر به قطع آب روستا‌ها شد.

وی گفت: آبفا خراسان رضوی با توجه به هشدار‌های هواشناسی کلیه امکانات خود را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کرده بود و و نیرو‌های امدادگر نیز به حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گفته وی با اعلام گزارش امور‌های تابعه از وقوع سیل و آسیب دیدگی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، آبرسانی با تانکر سیار به روستا‌های آسیب دیده دردستور کار قرار گرفت و همزمان عملیات رفع اتفاق هم آغاز شد.

یاقوتی نیا گفت:سیل به خطوط انتقال و تصفیه خانه، شبکه توزیع، جاده‌های دسترسی، دیوار ساحلی و حوضچه‌های شیرآلات درهفت مجتمع روستایی و ۱۳ روستا در شهرستان‌های فریمان، درگز، کلات، تربت جام، تایباد و سرخس اسیب وارد کرد.

وی بیشترین خسارت را مربوط به شهرستان فرمان دانست و افزود: ترمیم خطوط انتقال و شبکه توزیع روستا‌ها و همچنین آبرسانی به روستا‌های آسیب دیده این شهرستان با استفاده از تانکر‌های آبفا و حتی بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

 

 

نظر شما