شناسهٔ خبر: 66881567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وصل شدن آب شرب ۳۰ روستای خسارت دیده از سیل در کلات

آب شرب ۳۰ روستای خسارت دیده از سیل در کلات وصل شد.

صاحب‌خبر -

وصل شدن آب شرب ۳۰ روستای خسارت دیده از سیل در کلات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مدیر امور آبفای شهرستان کلات با اشاره به وصل آب شرب روستا‌های آسیب دیده در سیل اخیر گفت: بارش‌های سیل آسای اردیبهشت سال جاری به تاسیسات آب شرب ۳۰ روستای شهرستان کلات خسارت وارد کرد.
رضا رمضان پور گفت: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی همه نیرو‌های آبفا در آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: در سیل شامگاه ۲۹ اردیبهشت، آب شرب ۳۰ روستا از جمله کالو، کرناوه، سنگدیوار، ایدلیک، ارچنگان، حصار، چرم نو، چرم کهنه، گرو، خشت، صالح آباد، سرجنگل، چهچهه، سیرزار پساکوه و مومن آباد قطع شد.

رمضان پور گفت:شش گروه ارزیابی و عملیاتی این حاده به همراه تجهیزات، لوله، اتصالات، پمپ به مناطق خسارت دیده اعزام شدند که در تعدادی از روستا‌ها به دلیل حجم بالای سیلاب و آبگرفتگی با استفاده از تجهیزات در اختیار شامل لودر و بیل مکانیکی، اقدام به بازگشایی مسیر برای تسهیل تردد و انجام کار‌های ضروری رفع شکستگی شبکه آبرسانی و تاسیسات کردند.

مدیر امور آبفای شهرستان کلات افزود: با توجه به شرایط سیلابی منطقه و تخریب بسیاری از تاسیسات و به منظور تامین سریع آب مورد نیاز مردم، به توزیع ۱۵ هزار لیتر آبرسانی توسط تانکر سیار اقدام شد.

 

نظر شما