شناسهٔ خبر: 66765370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات آبرسانی خراسان رضوی

سیلاب اردیبهشت امسال به تاسیسات آبرسانی ۱۴ شهرستان استان خراسان رضوی بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

 

خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی سیلاب به تاسیسات آبرسانی خراسان رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: شهرهای فریمان، صالح آباد، کلات، تربت جام، زاوه، تایباد، بردسکن ، سرخس، کوهسرخ ، مه ولات، نیشابور، رشتخوار، جوین و درگز مناطقی هستند که در جریان سیل کم سابقه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت، ۳۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۲۶ اردیبهشت ماه ۳۵۳ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال خسارت دیدند.

حسین امامی روز دوشنبه افزود: همزمان با رفع اتفاق از خطوط انتقال و شبکه، آب شرب بهداشتی مشترکان نیز با اعزام تانکرهای سیار تامین شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به منظور رفع مخاطرات احتمالی، اقدامات اصلاحی از قبیل قطع آب، شستشوی خطوط ، شبکه، مخازن و بهسازی منابع آبی و توزیع آب تانکری نیز انجام شد.

امامی گفت: در این مدت با حفظ و افزایش میزان کلر، آزمایشات مستمر باکتریولوژیک انجام و موارد مشکوک پیگیری شد.

او افزود: همچنین همکاران کنترل کیفی با تلاش شبانه روزی ضمن شستشو و تخلیه شبکه و مخازن سیلابی شده، نسبت به توزیع آب با کیفیت اقدام کردند.

بارش‌های تندری اخیر در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی که با تگرگ و وقوع سیلاب همراه بود، علاوه بر وارد آوردن خسارت های فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساختهای آب و برق استان، جان ۹ نفر را در مشهد و فریمان گرفت.

هم اینک یک میلیون و ٣٣٠ هزار مشترک در بخش آب و ٢۴۵ هزار مشترک در بخش فاضلاب استان خراسان رضوی به جز شهر مشهد تحت پوشش این شرکت هستند.

سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.ضوی خسارت زد.

نظر شما