شناسهٔ خبر: 66712198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه شهر سنندج:

امروز باید ندا و صدای مظلومان فلسطین به گوش جامعه بشریت برسد

امام جمعه شهر سنندج گفت: امروز باید ندا و ناله مادران و پدران فلسطینی به گوش جامعه بشریت برسد و وجدان های خفته بیدار شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر سنندج در مسجد دارالاحسان اظهار داشت: بزرگترین هدف دین اسلام و به عنوان عبادت در نزد پروردگار، خدمت به مردم و خدمت به نیازمندان و محرومان است و این دستور خداوند متعال به پیامبران الهی بوده است و خداوند متعال بسیاری از انسانها را مسئول قرار داده تا ادای مسئولیت کنند و از بیت المال محافظت کنند.

وی گفت: دین اسلام دین غمخواری به محرومین و مستضعفان را مورد توجه قرار داده است و طبق فرموده رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود اگر کسی شنید فردی در حالت ناراحتی ناله کند باید به داد او برسد و‌اگر گوش فرا ندهد انسان نیست و در شرایط کنونی وظیفه ماست که به ناله و فغان و فریاد مادران و پدران و مظلومان فلسطین و غزه گوش دهیم و تاکنون متأسفانه در این جنایت حدود ۳۶ هزار نفر  قتل و کشتار و به شهادت رسیدند.

ماموستا رستمی بیان کرد: جنایتی که امروز در فلسطین اتفاق افتاد وجدان های بشری را بیدار کرد و تمام افراد در هر جای دنیا بیدار شدند.

وی در ادامه به مراسم بزرگداشت ملا عبدالله باشماخ در روز گذشته و حضور گسترده مردم متدین و وفادار کردستان اشاره کرد و افزود:  الحمدلله مردم متدین و با اعتقاد راسخ در روستای باشماخ حدود ۳ هزار نفر در بزرگداشت ملا عبدالله باشماخ شرکت کردند و مردم کردستان همواره به شریعت و دین پایبند هستند و ماموستایان لازم است با مردم همراه باشند و در راه ارشاد و هدایت مردم خدمتگزار باشند و در این مراسم چه بسا بسیاری افراد همه لباس شرف و کرامت را پوشیده بودند و در این مراسم اشعاری را بیان می کردند که ما را به اوج آسمانها می برد.

خطیب نماز جمعه شهر سنندج در ادامه اظهار داشت:  کلمه امروز تو مسلمان و ذکر تو در مکتب رسول الله و به عنوان امت رسول الله در مرکز تدین و از زمین تا فضای سماوی لا اله الا الله است و امروز در فضای زمین تا سماوی ذکر  لا اله الا الله است و لازم است که همه ذکر خداوند متعال را به جای آوریم و دو رکعت نماز سنت در مقابل نماز جماعت ۱۲ هزار نفر مطابقت دارد و در روز جمعه که مکتب رسول الله بنا شده اما متأسفانه برخی افراد در روز جمعه سنگر نماز جمعه را ترک می کنند و این جای درد و نگرانی است.

ماموستا رستمی افزود: در هفته گذشته کنگره بین المللی در کشور عراق با حضور ۵۰ کشور خارجی به منظور وحدت و مودت و برادری برگزار شد و در آنجا حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه گفت: خداوند به واسطه تمام ملائکه برای پیامبر اکرم (ص) درود و صلوات می فرستند و در نماز خواندن تا زمانی که صلوات بر پیامبر جاری و ساری نشود نماز ما قبول نیست فرموده رسول الله این است کسی که یک سلام بر من بفرستید خداوند ده سلام برای این فرد می فرستد و یا ده درجه بزرگ و اعلا برای او در نظر می گیرد؛ همچنین در جای دیگر می فرمایند: شادترین انسان با دایره و مجموعه انسانها که در روز قیامت که به من نزدیک باشد کسانی است که به من سلام فرستاده است؛ حضرت علی علیه السلام هم در این باره فرمود: بخیل‌ترین افراد کسی است که وقتی نام پیامبر بیاید به او سلام و صلوات نفرستد.

ماموستا رستمی در پایان تصریح کرد: با این اوصاف روز آدینه  و شب و روز جمعه روزی است که صلوات بر پیامبر اکرم زیاد جاری می شود و تمام ملائکه هم شهادت خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما