شناسهٔ خبر: 66710421 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه بیجار:

قرب الی الله با اهل بیت علیهم السلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی عنوان داشت: یکی از بهترین عبادات انسان در رسیدن به هدف خلقت است هدف خلقت تقرب الی الله است؛ قرب الی الله با اهل بیت (ع) است و راهش تولی قبول و پذیرش ولایت اهل بیت علیهم السلام و تبری و دوری جستن از دشمنان آنهاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر بیجار با اشاره به دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت:  وقتی در مناسبتی از موالید و شهادت ائمه هدی علیهم السلام قرار می‌گیریم بهترین کار گره زدن دل به آنها و کسب فیض از دریای بیکران آنها است و انسان خودش را به منبع فیض نزدیک کند تا گفتار و رفتار و عملش نزدیک به اهل بیت علیهم السلام باشد.
 
وی تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند مَن مَنَّ اللّهُ عَلَيهِ بِمَعرِفَةِ أهلِ بَيتي ووَلايَتِهِم فَقَد جَمَعَ اللّه ُ لَهُ الخَيرَ كُلَّهُ: هر که خداوند با شناخت اهل بیت من و ولایت ایشان بر او منت نهاده باشد خداوند خیر را برای او گرد آورده است این کلام نورانی و شاخص را باید جهانی دید و جهانی معنی کرد و برای آن جهانی اندیشید و برنامه‌ریزی نمود.
 
حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: پیامبر و ائمه هدی برای زیارت امام رضا علیه السلام سفارش فرمودند که به دو نمونه‌اش اشاره می‌کنم: نبی مکرم(ص) سال‌ها قبل از ولادت امام رضا علیه السلام فرمودند: ستدفن بضعه منی بخراسان ما زارها مکروب الا نفس الله کربته؛ تعبیر به بضة منی را پیامبر برای دو نفر استفاده نموده یکی حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و دیگری امام رضا علیه السلام؛ فرمودند هر کسی که غم و اندوه و ناراحتی در دل دارد امام رضا علیه السلام را زیارت کند غمش برطرف می‌شود. ولا مذنب الا غفر الله ذنوبه؛ هیچ گنهکاری به زیارت او نمی‌رود مگر آنکه گناهانش می‌ریزد زیارت امام رضا علیه السلام هم غم زدایی و هم گناه زدایی می‌کند و حضرت علی درباره فضیلت زیارت امام رضا می‌فرماید هر کس امام رضا را در غربتی که دارد زیارت کند خداوند می‌بخشد گناهان گذشته و آینده او را هرچند به عدد تعداد ستاره‌ها و قطرات باران و برگ اشجار باشد.
 
امام جمعه بیجار افزود: زیارت یک راه و رسم است زیارت بالندگی دارد و بالندگی سازندگی را به دنبال دارند یکی از بهترین عبادت در مصلوک انسان در رسیدن به هدف خلقت است هدف خلقت تقرب الی الله است؛ قرب الی الله با اهل بیت است و راهش تولی قبول و پذیرش ولایت اهل بیت است و تبری و دوری جستن از دشمنان آنهاست.
 
وی ضمن تبریک پیاپیش میلاد با سعادت امام رضا (ع) خاطرنشان کرد:  اهل معرفت در ماه ذی‌القعده انس بیشتری با امام رضا (ع) دارند و به زیارت ثامن الحجج مشرف می‌شوند؛ وجود مبارک امام رضا می‌فرمایند: هر کس به زیارت من بیاید سه جا به یاری او می‌آیم تا از ترس و بیم رهایش سازم، یک زمانی که نامه اعمال را به دست راست و چپ می‌دهند دو کنار پل صراط، سه کنار میزان می باشد.
 
جمعیت عامل مهم اقتدار جامعه است
 
حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به سی‌ام اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت است، یادآور شد: قرآن کریم در آیات متعددی موضوع جمعیت را یادآوری و تبیین فرمود؛ جمعیت با موهبت الهی است و کثرت جمعیت خیر کثیر است، «انا اعطیناک الکوثر» و جمعیت را عامل مهم اقتدار جامعه می‌داند، جمعیت را ارمغان بالندگی فردی و اجتماعی می‌شمارد، فرزندآوری نیازمند شکر و ازدواج را وسیله وسعت و برکت زندگی فرد و جامعه می‌شمارد.
 
امام جمعه بیجار تأکید کرد: در زمینه جوانی جمعیت با توصیف قرآنی باید مراقب هرم سنی کشورمان باشیم مسئله جمعیت ابر بحران قرن است، هیچ بحرانی به این اندازه مهم نیست، اگر بخواهیم جامعه به رشد و کمال برسد باید هرم سنی رعایت شود.
 
وی در بخش دیگر از خطبه های خود گفت: ۳۱ اردیبهشت بر اساس فتوای امام راحل رضوان الله تعالی علیه به عنوان روز اهدای عضو نامگذاری شده است با اهدای عضو فردی که مرگ مغزی شده می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد؛ انسان می‌تواند در زمان حیات اهدای عضو کند و از ثواب عظیم آن بهره‌مند شود.
 
 حجت الاسلام خورشیدی اضافه کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند: امنیت مؤمن برتر از عمل او است؛ کسانی که کارت اهدای عضو دریافت نموده‌اند نشان از روح بزرگ و بلند آنها دارد و این کار برای تصمیم گیری برای خانواده در موقعیت حساس آسان می‌کند.
 
امام جمعه بیجار اعلام کرد: مرحله دوم انتخابات دوازدهم پایان یافت و ترکیب احتمالی مجلس تا حدودی شکل گرفت هرچند تا استقرار کامل و بررسی اعتبارنامه‌ها و شکل فراکسیون کمیسیون‌ها و کمیته‌ها وقت است اما می‌شود حدس زد که مجلس دوازدهم بر مبنای تحلیل رهبر حکیم مجلس انقلابی خواهد بود.
 
شاخصه‌های مؤلفه‌ انقلابی بودن
 
وی توضیح داد: مؤلفه‌های انقلابی بودن شاخصه‌هایی دارد؛ اول اینکه به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند، دوم اینکه در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه دشمن حساس باشند و شاخصه بعدی تقوای دینی و سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام خورشیدی یادآور شد: سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر است رهبر حکیم انقلاب در بیانی بسیار حکیمانه در تبیین ابعاد حماسه خرمشهر فرمودند خرمشهرها در پیش داریم نه در میدان جنگ نظامی بلکه از جنگ نظامی سخت‌تر؛ بشر امروز اقسام مختلف جنگ را تجربه کرده است؛ جنگ سخت، سرد، نرم و حالا جنگ شناختی و ادراکی به میدان آمده است.
 
وی متذکر شد: دشمن در جنگ شناختی از چند سلاح اعتماد زدایی ناامید سازی جامعه و ناکارآمد نشان دادن نظام استفاده می‌کند ترکش‌های این همه آحاد جامعه را می‌گیرد تنها راه مقابله با جنگ شناختی استمرار راه شهیدان و عمل به درس شهیدان است در جنگ شناختی نخبگان علما روشنفکران و صاحبان مناصب دولتی باید نقش آفرینی کنند.
 
امام جمعه بیجار در پایان اظهار کرد: بیست و هشتم اردیبهشت پانزدهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به شهرستان بیجار را گرامی می‌داریم؛ رهبر عزیز اوصاف ایمان پر محبت بودن و نجابت را منتسب به مردم بیجار دادند و به افتخارات قهرمانانه مردمان این دیار در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس اشاره فرمودند‌ در تاریخ این شهرستان می‌ماند و همواره پرتو افشانی می‌کند به روح همه شهدا درود می‌فرستیم و آرزوی سلامتی برای همه رزمندگان داریم.
 
انتهای پیام/

نظر شما