شناسهٔ خبر: 66708744 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصمیم وزنه‌برداری چین به سود جوادی و به ضرر دهدار

آتنا خلیلی

فدراسیون وزنه‌برداری چین سه نماینده خود را در المپیک پاریس اعلام کرد و یکی از رقیبان اصلی مصطفی جوادی کم شد و دهدار هم همچنان نتوانست سهمیه المپیک را به دست آورد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری به کشورهایی که دارای بیش از سه سهمیه المپیک بودند مهلت داده بود تا سه نفر نهایی خود را اعلام کنند. یکی از این کشورها چین بود که در چهار دسته وزنی مردان سهمیه المپیک گرفته بود. اکنون چین مشخص کرد که در کدام دسته‌های وزنی قرار است نماینده داشته باشد. 

طبق تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری چین، لی‌ فابین در دسته ۶۱ کیلوگرم، شی ژی‌یانگ در دسته ۷۳ کیلوگرم و لیون هوان‌هوآ در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ر المپیک پاریس وزنه می‌زنند. 

داین لی که از رقیبان اصلی مصطفی جوادی وزنه‌بردار ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم به شمار می‌رفت توسط فدراسیون وزنه‌برداری چین کنار گذاشته شد و به این ترتیب یکی از رقبای نماینده ایران در المپیک پاریس کم شد. 

رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در رده یازدهم رنکینگ المپیک قرار دارد و با کم شدن یک نفر در رنکینگ ۱۰ نفره می‌تواند سهمیه المپیک را به دست آورد اما چینی‌ها همچنان وزنه‌بردار خود را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نگه داشتند بنابراین نماینده ایران هنوز در رده یازدهم رنکینگ قرار دارد.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک ۱۰ نفر اول رنکینگ صاحب سهمیه المپیک می‌شوند. هر کشور هم می‌تواند تنها سه نماینده در بخش مردان و سه نماینده در بخش زنان داشته باشد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که هنوز این رنکینگ نهایی نیست و رنکینگ نهایی در چهارم خرداد اعلام می‌شود. با این حال مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین همچنان دو وزنه‌بردار ایران در المپیک پاریس هستند. 

انتهای پیام

نظر شما