شناسهٔ خبر: 66708378 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هیوندای الانترا، خودرو محبوب سارقان در آمریکا!

هیوندای الانترا موفق شده است با افزایش آمار سرقت در سال جاری، به سرقت‌پذیرترین خودرو آمریکا تبدیل شود!

صاحب‌خبر -

سرقت‌پذیری یک خودرو، از مشخصه‌های مهم برای شرکت‌های بیمه در آمریکا است. هرچقدر شانس سرقت یک خودرو بیشتر باشد، هزینه لازم برای بیمه کردن آن نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش دیجیاتو، هیوندای الانترا موفق شده است با افزایش آمار سرقت در سال جاری، جایگاه شورولت سیلورادو را تصاحب کند و به سرقت‌پذیرترین خودرو آمریکا تبدیل شود!

هیوندای الانترا، محبوب سارقان آمریکایی!‌

می‌توان گفت که خودرو‌های کره‌ای در زمینه امنیت و محافظت از سرقت، عملکرد ضعیفی را حداقل در ایالات متحده به نمایش گذاشته‌اند. مطابق لیست ارائه شده از سوی اداره جرائم بیمه ملی (NICB)، خودرو‌های هیوندای و کیا بیشترین میزان سرقت را در آمریکا به خود اختصاص داده‌اند.

از بین ۱۰ خودرو پرسرقت در آمریکا، شش مورد از آن‌ها را مدل‌های هیوندای و کیا تشکیل می‌دهند. افزایش سرقت خودرو‌های کره‌ای از جمله هیوندای الانترا، باعث شده است تا دیگر پیکاپ‌ها هدف محبوب سارقان نباشند. تا پیش از این، سارقان خودرو به شورولت سیلورادو و دیگر پیکاپ‌های مشابه علاقه شدیدی داشتند.

هیوندای الانترا، خودرو محبوب سارقان در آمریکا!

رشد سرقت خودرو در آمریکا طی سالیان اخیر

با وجود تغییر در جدول رتبه‌بندی خودروها، میزان سرقت خودرو‌ها در ایالات متحده نسبت به سال ۲۰۲۲ تنها یک درصد افزایش را نشان می‌دهد. سه خودرو برتر مورد علاقه سارقان در آمریکا هیوندای الانترا، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما هستند. علاوه بر کیا و هیوندای، هوندا نیز دو مدل محبوب را برای سارقان در آمریکا دارد!

جدول خودرو‌های با آمار سرقت بالا در ایالات متحده:

هیوندای الانترا، خودرو محبوب سارقان در آمریکا!

براساس گزارش اداره جرائم بیمه ملی (NICB)، یک میلیون و ۲۰ هزار و ۷۲۹ دستگاه خودرو طی سال ۲۰۲۳ در آمریکا سرقت شد. همچنین این نهاد گزارش داده است که مجریان قانون در ایالات متحده موفق شدند تا ۸۵ درصد از وسایل نقلیه سرقت شده را کشف کنند. همچنین ۳۴ درصد از خودرو‌های سرقت شده تنها یک‌روز پس از اعلام گزارش سرقت توسط پلیس کشف شدند. اداره جرائم بیمه ملی (NICB) به مالکان خودرو‌ها توصیه می‌کند تا خودرو‌ها را در مکانی با نور کافی پارک کنند، در‌ها و پنجره‌ها را هنگام پارک کردن قفل کنند و از قرار دادن اشیا قیمتی در اتومبیل خودداری کنند.

نظر شما