شناسهٔ خبر: 66705593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تکمیل ترکیب آمریکایی‌ها در پاریس و راهِ مسدود استیوسون

اقتصاد ایران: مشکل آرون بروکس برای حضور در بازی‌های المپیک برطرف شد تا ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای شرکت در بازی‌های المپیک تکمیل شود.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی بازی‌های المپیک 2024 روزهای 15 تا 21 مرداد ماه سال جاری در پاریس برگزار می‌شود و آمریکایی‌ها در کشتی آزاد با ترکیب کامل در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

کایل دِیک در 74 کیلو، دیوید تیلور در 86 کیلو، کایل اسنایدر در 97 کیلو و میسون پاریس در 125 کیلوگرم چهار کشتی‌گیری بودند که برای آمریکا در مسابقات جهانی 2023 بلگراد سهمیه المپیک گرفتند. تیلور با طلا، دیک با نقره و اسنایدر و میسون با مدال برنز، دو سهمیه دیگر آمریکایی‌ها نیز از آن برنده مسابقات انتخابی‌شان شد تا آنها با ترکیب کامل در المپیک پاریس شرکت کنند.

اسپنسر لی در 57 کیلو و زین رترفورد در 65 کیلوگرم در آخرین مسابقه گزینشی المپیک در استانبول صاحب سهمیه شدند که از بین این 6 نفر، پنج‌نفرشان در پاریس در عضویت تیم آمریکا هستند و فقط تیلور در انتخابی مغلوب آرون بروکس شده و حضور در المپیک را از دست داده است.

بعد از برگزاری مسابقات انتخابی آمریکا البته خبری اعلام شد که آرون بروکس به‌دلیل استفاده از یک دارو که البته طبق نسخه پزشک بوده است و ظاهراً او مدارکش را قبلاً ارائه نداده بود، دچار مشکل شده است بنابراین پرونده حضور تیلور در المپیک یک بار دیگر باز شد، باوجودی که او با قبول پیشنهاد باشگاه کابوهای اوکلاهاما، اعلام بازنشستگی کرد.

سرانجام پاک‌بودن بروکس به تأیید وادا رسید و او که برنده تیلور در انتخابی اخیر آمریکایی‌هاست، خودش در پاریس حضور خواهد داشت.

همچنین چندی پیش سازمانی که گیبل استیوسون برایش کشتی نمایشی می‌گرفت، او را آزاد اعلام کرد اما چند روز بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، همان وقت این موضوع مطرح شد؛ آیا بعد از برتری میسون در انتخابی اخیر و باتوجه به آزاد شدن استیوسون قهرمان المپیک قبلی در 125 کیلوگرم، بین آنها مبارزه انتخابی دیگری ترتیب داده خواهد شد؟

پاسخ فدراسیون کشتی آمریکا به این احتمال، منفی است، استیوسون شانسی برای حضور در المپیک نخواهد داشت و مِیسون نماینده سنگین‌وزن آمریکا در بازی‌های المپیک خواهد بود.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها:

نظر شما