شناسهٔ خبر: 66703388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

توافق بایدن و ترامپ بر سر تاریخ مناظره‌ها

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: طبق گزارش‌ها، دوئل تلویزیونی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ در روزهای ۲۷ ژوئن و ۱۰ سپتامبر برگزار خواهد شد. بر این اساس، مناظره دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده زودتر از زمان معمول خواهد بود.
کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا و تب و تاب مربوط به آن، از روزهای اول فصل تابستان وارد مرحله حساس خواهد شد.
بر اساس گزارش‌‌ها، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رقیبش دونالد ترامپ با برگزاری زودهنگام دو مناظره تلویزیونی قبل از انتخابات در ماه نوامبر سال جاری میلادی، موافقت کرده‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اولین دوئل تلویزیونی بایدن و رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در روز ۲۷ ماه ژوئن (۷ تیر) در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا برگزار و از شبکه CNN پخش خواهد شد.دومین رویارویی این دو نامزد ریاست جمهوری در مقابل دوربین‌های تلویزیون نیز قرار است در روز ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) انجام شود و مورد پوشش تلویزیونی شبکه ABC قرار گیرد.تعیین زمان‌های مناظره بایدن و ترامپ در حالی صورت گرفته است که این دو سیاستمدار برجسته هنوز رسما به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب‌های خود معرفی نشده‌اند.
ترامپ در انتخابات مقدماتی داخلی در حزب جمهوری‌خواه پیروزی‌های چشمگیری داشته است. بایدن نیز در حزب دموکرات عملاً بدون رقیب است و معرفی او به عنوان نامزد ریاست جمهوری به عنوان یک "امر طبیعی" محسوب می‌شود. با این حال تعیین تاریخ برگزاری دوئل‌های تلویزیونی توسط خود نامزدهای ریاست جمهوری، "غیرعادی" به نظر می‌‌آید. برنامه‌ریزی زمان این مراسم معمولا توسط یک کمیسیون فراحزبی در ایالات متحده صورت می‌گیرد.بنا بر گزارش رسانه‌‌ها، این کمیسیون پیش‌تر روزهای ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) در ایالت تگزاس، اول اکتبر (۱۰ مهر) در ایالت ویرجینیا و ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در ایالت یوتا را برای برگزاری دوئل‌های تلویزیونی بین بایدن و ترامپ تعیین کرده بود.
نامزدهای مقام معاون ریاست جمهوری آمریکا نیز قرار است در یک دوئل تلویزیونی با یکدیگر به رقابت بپردازند. اما در حال حاضر تاریخی برای این رویارویی تعیین نشده است.
در حالی که جو بایدن مجددا با کامالا هریس به عنوان معاون خود وارد کارزار انتخاباتی خواهد شد، نامزد معاونت دونالد ترامپ فعلا مشخص نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما