شناسهٔ خبر: 66701754 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

افزایش امیدواری‌ها برای حل اشکالات سرچ گوگل در عدم حمایت از سایت‌های کوچک

ایتنا - برخی از سایتهای بزرگ سرچ گوگل را با سیل عظیمی از محتوای کم‌تلاش در مورد یک موضوع غوطه‌ور کرده‌اند، صرفاً با این هدف که در یک کلیدواژه رتبه بالایی داشته باشند. یک مثال کلیدی آن فوربس است که هزاران مطلب درباره حیوانات خانگی منتشر کرده است تا بازدیدکنندگان سایت خود را به صفحاتی درباره بیمه حیوانات خانگی هدایت کند

صاحب‌خبر -  امروزه سرچ (جستجوی) گوگل به طور موثر پلی بین کاربران و محتوای موجود در وب ایجاد است، اما نوسانات در سرچ باعث شده است که بسیاری از وب‌سایت‌های کوچکتر با افت شدید ورود مخاطب از آن مواجه شوند.  با توجه نزدیک شدن به همایش Google I/O  این پرسش مطرح می‌شود که آیا رویداد راهکاری که پرتو امیدی را به همراه بیاورد ارائه خواهد کرد؟
 
به گزارش ایتنا و به نقل از 9to5google، طی چند ماه گذشته، روندی واضح و نگران‌کننده در حوزه سرچ مشاهده شده است. برخی وب‌سایت‌ها به دلیل نوع عملکرد جستجوی گوگل رو به زوال گذاشته‌‌اند.  این به دنبال تغییرات مختلفی در گوگل از جمله «به‌روزرسانی محتوای مفید» رخ داده است که این شرکت در اوایل سال جاری به اجرا در آورد، که طبق توضیحات گوگل ، با هدف حذف محتوای کم‌تلاشی بود که صرفاً برای کسب رتبه در سرچ گوگل طراحی شده بودند.
 
 اما وب‌سایت‌هایی که آن محتوای به اصطلاح «مفید» را تولید می‌کنند هم رو زوال گذاشته‌اند.
 
 دو نمونه‌ای که در این مورد بسیار بحث‌برانگیز بوده‌اند عبارتند از HouseFresh، که یک وب‌سایت بررسی دقیق ابزارهای تصفیه‌کننده هوا است، و RetroDodo که وب‌سایتی است که به اخبار، بررسی‌ها و موارد دیگر مربوط به بازی‌های کلاسیک قدیمی اختصاص دارد.
 

 هر دو وب‌سایت دارای مالکیت مستقل هستند و در سال‌های گذشته با کسب رتبه در گوگل برای موضوعات و پوشش فراگیشان، موفقیت‌هایی را کسب کرده بودند.  اما، امسال، هر دو سایت شاهد کاهش شدید ترافیک ورودی بوده‌اند، زیرا رتبه آنها در جستجوگر بسیار افت کرده است. این اتفاق دو دلیل داشته است. نخست آنکه در ماه‌های اخیر سرچ گوگل تاکید شدیدی بر محتوای مرتبط با ردیت گذاشته است، و دوم سیل مداوم محتوای منتشر شده توسط سایتهای مشهور.
 
 آنگونه که HouseFresh اخیراً توضیح داده است، برخی از سایتهای بزرگ سرچ گوگل را با سیل عظیمی از محتوای کم‌تلاش در مورد یک موضوع غوطه‌ور کرده‌اند، صرفاً با این هدف که در یک کلیدواژه رتبه بالایی داشته باشند. یک مثال کلیدی آن فوربس است که هزاران مطلب درباره حیوانات خانگی منتشر کرده است تا بازدیدکنندگان سایت خود را به صفحاتی درباره بیمه حیوانات خانگی هدایت کند که برای این سایت درآمد ناشی از همکاری در فروش به همراه دارد.
 

نظر شما