شناسهٔ خبر: 66700467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

از صحبت‌های مدیرعامل سوءبرداشت شده؛

مورایس: می‌خواهیم اول و سوم شویم

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان گفت‌وگوی مفصلی با خبرنگاران پس از پیروزی در جام حذفی و راه‌یابی تیمش به جمع 4 تیم برتر جام حذفی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از مصاف با ملوان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که با پیروزی یک بر صفر شاگردانش در ورزشگاه نقش جهان تمام شد، کنفرانس متفاوتی را نسبت به هفته‌های گذشته پشت سر گذاشت و نزدیک به 20 دقیقه در سالن حاضر بود.

او در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: همانطور که در کنفرانس قبل از بازی گفتم، بازی بین دو تیم خوب بود. همینطور هم شد. گفتم که باید بهترین باشم. سطح تمرکز، سازماندهی و ساختار تیمی ما خیلی خوب بود. از قبل بهتر بود و به همین دلیل گل زدیم و موقعیت‌های دیگری هم برای گلزنی داشتیم که گل نشدند. در مجموع فکر می‌کنم لیاقت برد را داشتیم.

از مورایس پرسیده شد که آیا این صعود در نمایش سپاهان طی 3 بازی باقی مانده در لیگ هم اثرگذار است یا لیگ را خیلی جدی نمی‌گیرند. این خبرنگار معتقد بود که بهتر است سپاهان برای حضور در رقابت‌های آسیایی سال آینده نقد را بچسبد تا نسیه و معتقد بود که باید لیگ جدی گرفته شود. مورایس با خبرنگار هم عقیده بود و در واکنش به آن گفت: اینطور که از صدا و سوال می‌توانم یک نگرانی را حس کنم. شما نگران هستید و به باشگاه سپاهان اهمیت می‌دهید. ذهنیت من دقیقا مثل شماست. جام حذفی یک رقابت است و لیگ یک رقابت. در جام حذفی ما بردیم و به مرحله بعدی رفتیم. در مرحله بعدی باید برنده بشویم تا تازه به فینال برسیم و فینال را ببریم تا در مسابقات بین‌المللی (لیگ الیت آسیا) شرکت کنیم. در لیگ هم سپاهان می‌تواند با جایگاه سومی در یک رقابت آسیایی دیگر (لیگ قهرمانان آسیا-سطح دوم) شرکت کند. لیگ هنوز تمام نشده و ما تمرکزمان روی این موضوع هم هست.

او ادامه داد: باشگاه بزرگ و حرفه‌ای نمی‌تواند اهمیتی به لیگ ندهد. ما باید بجنگیم و روحیه ما طوری است که باید بازی هایمان را ببریم. روحیه من متفاوت است. شاید حتی اگر جام حذفی قبل از لیگ هم تمام می‌شد برای من فرقی نداشت و باید تمرکز ما روی هر دو رقابت باشد و به عنوان یک تیم خوب و یک تیم حرفه‌ای در سطح بالا باید اینطور فکر کنیم.

سرمربی پرتغالی سپاهان در بخش دیگری از حرف‌هایش اضافه کرد: در کل اگر از هواداران بپرسید، تنها رقابتی که به ما مدال می‌دهند، جام حذفی است. شاید از صحبت‌های مدیرعامل جدید باشگاه سوءبرداشت شده. شاید گفته اگر ما بخواهیم جامی را به دست بیاوریم، در آن جام به دست خواهیم آورد. این یک سوءبرداشت بوده احتمالا.

2022275

مورایس سپس حرف‌هایش را اینطور جمع‌بندی کرد: به عنوان یک باشگاه ما بهترین جایگاه را در جدول می‌خواهیم و فکر می‌کنم با تمام اتفاقاتی که برای ما در لیگ رخ داد سوم شدن هم یک جام برای ما باشد.

از مورایس پرسیده شد که آیا حرفی با هواداران دارد که در بازی‌های آینده حضور پرشورتری در استادیوم برای بازی‌های بعدی داشته باشند. او در پاسخ به این سوال اینطور واکنش نشان داد: آرزو می‌کنم در تمام بازی‌های سپاهان استادیوم پر باشد. نمی‌دانم دلیلش چه چیزی است. شاید به‌خاطر روزهای هفته باشد. امیدوارم هواداران هر روز هفته در کنار تیم باشند و هر روز شاهد آنها باشیم. 

او ادامه داد: حمایت کردن یک تیم و شخص باید با شور و شوق باشد و نتایج می‌تواند در رفتار هواداران تاثیر بگذارد. من درک می‌کنم. یک‌سری هواداران انتظارات متفاوتی نسبت به لیگ داشتند و وقتی این انتظارات برآورده نشد، کمرنگ شدند، ولی این رقابت متفاوت بود و در جام حذفی برگزار شد. 

سرمربی پرتغالی سپاهان در ادامه از 15 هزار هواداری که در استادیوم بازی تیم را تماشا کردند، تشکر کرد و افزود: خیلی ممنون از هوادارانی که به استادیوم آمدند و آرزوی سلامتی برای افرادی که نیامدند و امیدوارم در سلامتی کامل باشند. 

مورایس در پاسخ به سؤال یک خبرنگار جوان در مورد تقابل با گل‌گهر در مرحله بعدی جام حذفی با کلمه "عالی" آغاز کرد و گفت: همانطور که یک بازیکن جوان در زمین می‌گذاریم، دیدن یک خبرنگار جوان خیلی جذاب است، نسل جدیدی به خبرنگاران اضافه می‌شود و سؤال جذابی بود. درباره جام حذفی بود و بازی بعدی و شما جذابیت بازی بعدی را بیشتر کردید با این سوال.

او سپس در پاسخ به سوال این خبرنگار گفت: درباره گل‌گهر. هنوز نمی‌دانیم کجا بازی می‌کنیم؛ در خانه یا خارج از خانه. فکر می‌کنم گل‌گهر یکی از تیم‌هایی بود که از ما شکایت کرد و باعث شد یک امتیاز از دست بدهیم. البته بعد امتیاز برگشت.

مورایس در بخش دیگری به تعریف و تمجید باشگاه گل‌گهر پرداخت: گل‌گهر یکی از تیم‌های خوب است که خوب حقوق می‌دهند، نمی‌دانم حقوق‌هایشان در سقف بودجه بوده یا نه اما از نظر بودجه یک تیم پولدار است. این تیم بازیکنان خوبی و باکیفیت بالایی دارد. به عنوان مثال بازیکن اسپانیایی باکیفیتی که از لالیگا آمده است. آنها امروز ۵ بر صفر هوادار را بردند. فکر نمی‌کنم بازی ساده‌ای باشد. هرجایی که بازی برگزار شود، نیاز به حضور و حمایت هواداران داریم.

نظر شما