شناسهٔ خبر: 66698360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی خوزستان درباره تقویت سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی خوزستان درباره تقویت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

هشدار هواشناسی خوزستان درباره تقویت سامانه بارشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آبادان، در این اطلاعیه آمده است: رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط تا نسبتا ً شدید، تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و همرفتی اغلب مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی، بخش‌های مرکزی، غربی و شرقی وجود دارد.

هواشناسی خوزستان درباره لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، باالآمدن سطح آب رودخانه‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال هشدار داد.

توصیه می‌شود: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط و صاعقه بکار گرفته شود.

باتوجه به شرایط جوی بر عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد تاکید می‌شود.

نظر شما