شناسهٔ خبر: 66697598 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح یکی از مجهزترین آموزشگاه‌های خیرساز کشور در شیراز

به گفته وزیر آموزش و پرورش تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۳ هزار کلاس درس در سه هزار فضای آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

افتتاح یکی از مجهزترین آموزشگاه‌های خیرساز کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در سفر وزیر آموزش و پرورش به شیراز، یکی از مجهزترین آموزشگاه‌های خیرساز کشور با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.
آموزشگاه زنده یاد آذر صابری یکی از به‌روزترین و مجهزترین مدارسی است که با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۴۵۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.
احداث این طرح عمرانی در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و ظرف شش ماه به بهره‌برداری رسیده است.
این آموزشگاه ویژه دوره ابتدایی دارای ۱۶ کلاس درس، چهار اتاق اداری، نمازخانه، آزمایشگاه، سالن خلاقیت و حیاط آن کاملاً پوشیده از چمن مصنوعی است.
وزیر آموزش و پرورش در این آیین گفت: در سی ماه عمر دولت سیزدهم بیش از هفت هزار مدرسه را تجهیز، تکمیل و یا بازسازی کرده‌ایم؛ کار بیش از ۱۱ درصد این مدارس کاملاً به وسیله خیرین انجام شده و ۵۶ درصد نیز  با مشارکت خیرین و دولت در حال انجام است.
رضا مراد صحرایی ادامه داد: خیرین نشان دادند چالش‌های کشور از طریق مشارکت قابل اصلاح خواهد بود و مدرسه‌سازی یکی از مصادیق عینی مشارکت مردم است.
وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ بیشتر از ۱۳ هزار کلاس درس و قریب به سه هزار فضای آموزشی جدید احداث خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ضریب اشتغال افرادی که فارغ‌التحصیل هنرستان‌های فنی حرفه‌ای هستند بیشتر از اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه است.
صحرایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده، برنامه‌ریزی برای تحصیل ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در هنرستان در دستور کار قرار دارد؛ اما موضوع مهمتر تجهیز هنرستان‌هاست که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

نظر شما