شناسهٔ خبر: 66697381 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۶کلاسه خیرساز زنده یاد آذر صابری در شیراز گفت:

تا پایان ۱۴۰۳ بیش از۱۳هزار کلاس درس قریب به ۳هزار فضا آموزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید

وزیر آموزش و پرورش در آیین بهره برداری ازآموزشگاه ۱۶کلاسه خیرساز زنده یاد آذر صابری در شیراز گفت:تا پایان ۱۴۰۳ بیشتر ۱۳هزار کلاس درس قریب به سه هزار فضا آموزشی جدید به بهره برداری خواهد رسید

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش وپرورش، در سفر یک روزه دکتر رضا مراد صحرایی به شیراز یکی از مجهزترین آموزشگاه های خیرساز کشور با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع به بهره برداری رسید.
آموزشگاه زنده یاد سرکار خانم آذر صابری یکی از به روز ترین و مجهزترین مدارسی است که با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع و با زیر بنای ۲۴۵۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.
این پروژه عمرانی یکی از طرح هابی است که در آبان ماه سال گذشته آغاز و ۶ ماه به  بهره برداری رسیده است.
این آموزشگاه ویژه دوره ابتدایی دارای ۱۶ کلاس درس، ۴ اتاق اداری، نمازخانه آزمایشگاه، سالن خلاقیت، و حیاط آن نیز کاملا پوشیده از چمن مصنوعی است.
وزیر آموزش و پرورش در این آیین اظهار کرد: مدرسه محلی است که آینده کشور در آن ساخته می شود لذا خیر مدرسه نمی سازد بلکه آینده را می سازد.
وی افزود: هر کسی برای آباد کردن محل خود آرزوهایی دارد لذا هیچ جایی بهتر از مدرسه برای تحقق آرزوی ها نیست پس باید از کانال مدرسه وارد شد.
دکتر صحرایی گفت: اگر نگران آسیب های اجتماعی هستیم اگر نگران آینده شغلی هستیم و  اگر های دیگر،  باید از مدرسه شروع کنیم.
وی اضافه کرد: هر چیزی که برای ما ارزش دارد  آن را باید از طریق مدرسه پیگیری کنیم.
عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم گفت: در سی ماه عمر این دولت بیش از۷ هزار مدرسه را تجهیز، تکمیل و یا بازسازی کرده ایم، کار بیش از ۱۱ درصد این مدارس کاملا بوسیله خیرین انجام شده و ۵۶ درصد نیز  با مشارکت خیرین و دولت انجام  است.
وی ادامه داد: خیرین نشان دادند چالش های کشور از طریق مشارکت قابل اصلاح خواهد بود و مدرسه سازی یکی از مصادیق عینی مشارکت مردم است.
دکتر صحرایی گفت: تا پایان ۱۴۰۳ بیشتر ۱۳هزار کلاس درس قریب به سه هزار فضا آموزشی جدید احداث  خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باب مدرسه سازی، بابی بسیار شکوهمند است که خیرین گشوده اند اما خیرین تلاش کنند دو باب؛ مدرسه داری و مدرسه یاری را نیز بگشایند.
وی ادامه داد: ضریب اشتغال افرادی که فارغ التحصیل هنرستان های فنی حرفه‌ای هستند بیشتر از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه است.
صحرایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده، برنامه ریزی برای تحصیل ۵۰ درصدی دانش آموزان در هنرستان در دستور کار قرار دارداما موضوع مهمتر تجهیزهنرستان هاست که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.
خاطرنشان می شود: در این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش,استاندار فارس ، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس فارس، ابراهیمی عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، میر باقری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و ...، از فرج الله اردبیلی نماینده خیر مدرسه ساز مرحومه آذر صابر، بانی این آموزشگاه تجلیل شد.

نظر شما